Probleem met videokaart stuurprogamma ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Regelmatig loopt mijn Laptop Lenovo thinkpad T410 met windows 8 vast en ik krijg dan de melding probleem met videokaart stuurprogamma ?
Nu heb ik de update naar Windows 10 gedaan maar blijf deze melding krijgen.
Ik heb nu gezocht naar welke videokaart maar vindt er niets van terug buiten : Intel HD graphics 8086-0046 revision 3 subvendor Lenovo driver version 8.15.10.2900

Weet iemand waar ik hier een nieuwe driver voor kan vinden ?

En als je gebruik maakt van de eigen ThinkVantage update utility van Lenovo? Dus deze? (Download: hier)
En ook ThinkPad Settings Dependency?
(Mogelijk is het handiger om eerst de tweede te doen en als dat niet helpt, ook de eerste).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu deze twee updates geinstalleerd maar wanneer ik naar nieuwe updates zoek krijg ik de melding dat er geen nieuwe zijn voor dit systeem.

Laatst bewerkt:
Misschien kun je wat bereiken door eerst de INF 'driver' voor de monitor en daarna deze driver te installeren. Mocht er gemeld worden dat de driver ouder is dan wat je nu hebt, dan heeft dat geen zin/nut.

EDIT, toevoeging: Die link van Lange Pier zojuist had ik gisteren al gezien, en is inderdaad niet te downloaden (niet in de NL variant van de Lenovo support en ook niet de USA variant er van).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Misschien kun je wat bereiken door eerst de INF 'driver' voor de monitor en daarna deze driver te installeren. Mocht er gemeld worden dat de driver ouder is dan wat je nu hebt, dan heeft dat geen zin/nut.
Tijs.
Wanneer ik dat probeer te installeren krijg ik :
De app die u probeert te gebruiken, is geblokkeerd omdat deze uw pc kan beschadigen of gegevensverlies tot gevolg kan hebben. Dit komt omdat sommige apps die werkten met een eerdere versie van Windows, mogelijk niet op dezelfde manier werken met Windows 10.

Herstelpunt maken ( rstrui.exe ) en dan rechtsklikken op het eerste gedownloade programma en kiezen voor Eigenschappen. Dan in tabblad Compatibiliteit Windows 8 (of evt. Windows 7) instellen en opnieuw proberen.
Hetzelfde doen voor de tweede.

EDIT: Mogelijk werkt rstrui.exe alleen voor het terugzetten van herstelpunten, niet voor het maken ervan. Dan even in het tegeltjessysteem zoeken naar herstelpunt

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb twee bestanden geinstalleerd in compabilitietsmodus maar bij het tweede blijft hij de melding geven van app werkt niet in windows 10.

Je meldde: "Regelmatig loopt mijn Laptop Lenovo thinkpad T410 met windows 8 vast en ik krijg dan de melding probleem met videokaart stuurprogamma ?"

Je hebt nu van alles en nog wat gedaan.
Ik zou zeggen: Test hoe het (vanaf) nu gaat, en als het probleem terugkomt, dan nog eens kijken of je iets kunt met de tip van Lange Pier (posting #17).

Tijs.

OK, er staan ook geen adapters bij trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan