Probleem met videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

S()lera}

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Hallo beste mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Sinds kort heb ik eindelijk me eigen PC, specificaties zijn:

AMD 64+ 3400 Processor
Moederbord: ASUS 8KNV E-Deluxe Socket 754
Werkgeheugen: Crosshair 2*512 MB
Videokaart: ASUS GFORCE FX 5700, 256 MB (aankomend jaar nieuwe videokaart, maar half life 2 op max resolution gaat prima)

Mijn probleem is echter dat wanneer ik achter mijn computer zit, ineens een blauw vierkantje en de achtergrond is zwart. In het blauwe vierkantje staat: No input signal, please check connection or inpu signal.

Vervolgens heb ik me TFT op een andere computer aangesloten en die doet het perfect. Waarschijnlijk zal het aan me videokaart liggen maar wat zou het probleem kunnen zijn? Volgens windows "werkt dit apparaat correct". Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want het is best irritant als je beeld ineens wegvalt.

Groeten

Kaart aangedrukt in slot, stekkers aan beide zijden gecontroleerd ?

Dank je wel voor de tip, heb dit gedaan, maar helaas is het probleem nog steeds niet verholpen.....zijn er misschien andere suggesties?

Groeten

Ik kreeg van iemand anders een tip, waarschijnlijk zal dit het niet zijn maar zou het ook kunnen dat ik te weinig voeding zou hebben, ik heb een voeding van 350 Watt. Zie boven voor specificaties van me systeem, ook heb ik (natuurlijk) een dvd-rom en dvd / cd writher en 3.5 inch diskette station.

Heeft iemand enig idee hoeveel watt mijn gehele systeem zou verbruiken?

350 watt is een redelijk normale waarde. Wat je systeem verbruikt kun je min of meer zelf berekenen:

op elk apparaat in je machine staat hoeveel opgenomen vermogen het ding absorbeert. (Watt)

Tel het hele spul op en je hebt een PIEKbelasting want vergeet niet dat zelden ALLE apparaten TEGELIJKERTIJD aan het werk zijn.

Das een goeie tip :D, ik ga het morgen gelijk doen, zit nu niet achter me eigen PC dus gaat moeilijk.... Ik laat het jullie weten!

groeten

Sorry dat ik nu pas weer reageer :( ik heb al mijn apparaten qua stroomverbruik bij elkaar opgeteld maar blijf onder de 350 Watt. Ik kreeg wel een melding dat me stuurprogramma van de monitor niet goed werkte >> resolutie werd ineens 200 bij 200 ofzo in plaats van de gebruikelijke 1280, na het opnieuw opstarten van me pc deed alles het weer en functioneerde alles correct (volgens windows dan) Dus andere mogelijke opties?!?

Jazeker:

verwijder middels software of apparaatbeheer de driver / videoadapter en start opnieuw op. Windows detecteert je adapter opnieuw en installeert hetzij de juiste (verouderde) driver hetzij een standaard VGA adapter.

Installeer daarna het meest recent zijnde drivertje voor je videokaart en mogelijk is alles definitief opgelost.

Enne, wat je "sorry" betreft : het is JOUW probleem, dus wij zijn geduldig.............

Ben er weer na hele tijd niets gezegd te hebben. Druk met school >> studeer nooit economie :P Maar mijn probleem is opgelost, de hele zooi werkt weer correct. Ik heb alles mijn hele pc maar opnieuw geinstalleerd :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan