probleem met videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter tipie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
hoi,

Volgende probleem doet zich voor.

Pc ( pentium 4 met xp-pro ) met videokaart ati radeon 9200 se.

Als ik deze aanzet start deze op met de resolutie 1280x1024 wil ik deze terugzetten naar 1024x 768 start de pc automatisch opnieuw op en staat de resolutie weer op 1280x 1024.

En ik krijg ik de melding het syteem is hersteld van een ernstige fout.

Wat moet ik hieraan doen??

Misschien ligt de vraag iets te veel voor de hand, maar hij moet wel gesteld worden :rolleyes: :
heb je de juiste drivers geïnstalleerd voor je VC?

ja de juiste drivers zijn geinstalleerd.

het probleem begon zich voor te doen nadat de pc verplaatst was!

Echter de kaart zit goed vast.

Ik weet geen oplossing, maar als je PC automatisch opnieuw opstart, dan is er ook vast een foutmelding.
Ga naar configuratiescherm > systeem > opstart en herstartinstellingen en verwijder het vinkje bij automatisch opnieuw opstarten.

Als het goed is krijg je nu eerst een blauw scherm met een boel cijfers en getallen, vóórdat de PC opnieuw opstart. Als je dat hier neer zet is er misschien een of ander Giga Senior Vereniginslid die dit kan ontcijferen.

SUCCES :thumb:

Ik zou ff de nieuwste drivers voor je kaart downen en directx voor xp opnieuw installeren

directx wil wel eens spontaan fouten gaan maken.

sorry voor de late reactie maar ik ben er even tussenuit geweest!

Het probleem is echter nog steeds niet opgelost.

De pc heb ik opnieuw geinstalleerd met de nieuwste drivers en inderdaad directx.

Maar het probleem blijft dus het vreemde is echter als ik een oud beeldscherm gebruik krijg ik alles wel goed in beeld en gebruikt ik mijn neovo ( tft ) blijft alles vast staan op 1280

En wanneer ik de instelling goed wil zetten knalt de pc ineens uit!

Ook de driver van neovo heb ik geinstalleerd maar ook dit mocht niet baten!

dus de instellingen doen het wel op je oude monitor, een CRT neem ik aan?

misschien staat de frequentie fout dat de tft het niet aan kna.

Het probleem is eindelijk opgelost.

Alles van ati verwijderd en de pc opnieuw opgestart zodat deze nieuwe hardware vind en daarna alleen de driver geinstalleerd en niet het controlpanel van ati en toen werkte alles weer top!

Allen dank voor het meedenken!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan