Probleem met vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh_4

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
225
Hallo,

Ik gebruik windows vista ultimate NL in het begin kon ik mijn pc in sluimerstand zetten, in xp is dat slaapstand. Nu, een paar maanden later kan ik sluimerstand nergens meer terug vinden. Ik kan hem alleen nog maar uitzetten of in standby zetten. Hoe kan dat?

Sluimerstand vind ik toch soms wel erg handig.

Groeten,

Bart
 
De bugs van Vista

Ja dat zelfde probleem ervaar ik ook (met daarbij dat als ik hem in 1 van de bijde modussen zette, haalde Vista zichzelf er weer uit :S).

In windows xp kon je slaapstand van Vista in of uitschakelen in het menu van iets van Power settings. Helaas is dit niet meer terug te vinden. Een goede tip is om te zoeken naar die optie (slaapstand activeren).

Groeten.
 
Harde schijf vol toevallig? Anders kan je proberen de optie weer in te schakelen via de beeldscherm eigenschappen > screensaver en daar het knopje "energie". Het kan iets anders heten in Vista, maar ik heb die optie zeker gezien toen ik het nog draaide.
 
Nou, dan hebben zie die goed verstopt. Miss weet ik hoe het komt dat hij weg is. ik heb laatste hardeschijf opruiming gedaan en een tijdelijk sluimerstand bestand laten verwijderen van 3 GB ik weet niet of het daar wat mee te maken kan hebben?
 
Nou, dan hebben zie die goed verstopt. Miss weet ik hoe het komt dat hij weg is. ik heb laatste hardeschijf opruiming gedaan en een tijdelijk sluimerstand bestand laten verwijderen van 3 GB ik weet niet of het daar wat mee te maken kan hebben?

Lijkt mij niet, Windows maakt deze gewoon opnieuw aan elke keer als je hem in de slaapstand zet. Ik heb zelf geen Vista meer, dus kan niet precies kijken waar het zit.

Zit er in het startmenu geen optie "Help & Ondersteuning"? Misschien kan je daar zoeken op "slaapstand" of "sluimerstand".
 
er staat dat het kan komen door een update van je video drivers, ik heb laatst wel mijn driver geupdate naar de nieuwste vista versie
 
Ik heb laatst ook die bestanden voor sluimerstand verwijderd, en daarna deed ie het ook niet meer. Misschien zit er een verband in?
 
Oplossing...

Ik heb dit artiekel gevonden in hulp van Vista over het hoe en vooral waarom:
In earlier versions of Windows, standby saves your work to memory and puts your mobile PC into a power-saving state. Hibernate also puts your mobile PC into a power-saving state but saves your work to your hard disk so that you can safely turn off your mobile PC. This version of Windows combines standby and hibernate into a single power-saving state called sleep.

Note
Hibernate is still available as an advanced power setting. For more information, see Change power management settings.

En dan hier de oplossing (ik had gelijk, het lag aan het verwijderen van de bestanden in "Disk clean up"):

http://support.microsoft.com/kb/928897/en-us
 
Laatst bewerkt:
Heb het volgende gedaan en idd het werkte!

Thx

RESOLUTION
To resolve this problem in Windows Vista, run the powercfg -h on command at a command prompt to enable the hibernate feature and the hybrid sleep feature. To run this command, follow these steps:1. Click Start, click All Programs, and then click Accessories.
2. Right-click Command Prompt, click Run as administrator, type powercfg -h on, and then press ENTER.
 
Sluimerstand in- en uitschakelen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Door met Schijfopruiming het sluimerstandbestand te verwijderen is de optie Sluimerstand niet meer beschikbaar.
Op onderstannde wijze activeer je hem weer, maar hij zal na het verwijderen via Schijfopruiming weer verwijnen.

1. Kies: Start > Alle programma's > Bureau-accesoires.
2. Klik rechts op Opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren.
3. Om sluimerstand in te schakelen, type powercfg -h on en toets enter.
Om sluimerstand uit te schakelen, type powercfg -h off en toets enter.
4. Sluit het venster.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan