probleem met voeding denk ik

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
deze week kwam er plots rook uit mijn pc en stonk naar verbrand.onmiddelijk alles afgezet. de dag nadien de kasr open gedaan en de voeding er uit gehaald.ik ben met deze naar de winkel geweest en deze hebben ze getest en vertelde dat er overal een korrekte spanning op zat en dus waarschijnlijk niet stuk was. als je er aan ruikt ruik je echter wel een verbrande geur.ik heb deze opnieuw geinstaleerd en de pc opnieuw aangezet. er komt voorlopig geen rook uit en alles werkt normaal. er hangt wel een verbrande geur rond en deze komt uit de voeding. zou het kunnen dat deze langzaam begeeft maar dat alles toch perfect blijft werken? als ik deze wil vervangen is dat dan een normale standaard voeding ofzo? de kabels hangen er allemaal aan dus denk ik dat deze zo gekocht is.er staat op dat ze 550 watt is en het merkt is denk ik cooler master of kan dat niet. als ik deze wil vervangen zijn er dan nog zaken waarop ik moet letten?heb dit echter nog nooit gedaan.kan ik er eventueel een zwaardere voeding of betere voeding in plaatsen en wat is de gemiddelde kostprijs van een voeding? alvast bedankt voor de info
 
Ik denk dat je wel gelijk zou kunnen hebben. De keren dat ik zo'n lucht bij een pc rook was de eerste keer een kapotte voeding (met bijbehorend gesloopt moederbord) en een voeding die ik per ongeluk op 115V had gezet en elke keer als ik de stop terugduwde een enorme knal gaf.
Het kan zijn dat ze niet alle voltages gemeten hebben.
Prijs voor een 500W voeding is ongeveer 40 euro. Merken als Trust en Sweex vermijden. Minder dan 35 euro voor 500W, niet kopen.
 
Ik heb dan toch uiteindelijk de pc opnieuw durven opstarten en inderdaad na 15 minuten begon de voeding te sissen en te stinken.Geen twijfel meer mogelijk dus.Ik heb de voeding verwijderd en vervangen door een nieuwe.Aude voeding was 550 watt en ik heb nu één gekocht van 750 watt. De pc draait inmiddels al meer dan een week terug op volle kracht.
Weer wat bijgeleerd dus.
 
Ik ben benieuwd wat het merk van de nieuwe voeding is, zou ik dat mogen weten?
 
Ik kan het niet meer met zekerheid zeggen maar ik dacht dat het antec of zoiets was. gekocht bij mobitronics in Berlaar. Ik weet dat je voorzichtig moet zijn met voedingen van bv mediamarkt maar in deze winkel verkopen ze enkel kwaliteit is mij gezegd.
 
kan ook een insect zijn geweest die in je voeding is geklommen... hoe dan ook niet echt optimaal wil je echt zeker van je zaak zijn koop dan een nieuwe
mediamarkt verkoopt enkel troep...

wil je een goede voeding koop dan Corsair vrijwel alle voedingen die zij produceren zijn premium producten klikerdeklik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan