Probleem met voetnoten in Word!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianne81

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2003
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment mijn thesis aan het herlezen en verbeteren. Ik heb gemerkt dat het een paar keer in mijn tekst voorkomt dat een voetnoot niet op de juiste bladzijde staat. Bv.: er staat een voetnootcijfertje bij een woord op blz. 25, maar de voetnoot zelf staat onderaan blz. 26. Als ik plaats wil vrijmaken door wat lijntjes tekst naar het volgende blad te verplaatsen via Enter, ben ik de uitlijning van de laatste lijn op het vorige blad kwijt. Ik heb al van iemand gehoord dat ik dit kan verhelpen door Shift+Enter te doen, en dat werkt inderdaad. Maar ik ben van plan mijn thesis via de website van het copycenter te uploaden, en als hun pagina-instellingen nu iets verschillen van de mijne, dan kan ik met vervelende witregels zitten middenin mijn afgedrukte tekst. Zoals zo vaak geeft Word hier geen uitleg over bij Help! Kan iemand mij wel helpen? Alvast bedankt!

Marianne

Hoi Marianne,

Ik begrijp dat je een oplossing zoekt voor het op de 'verkeerde pagina' plaatsen van 1 of meerdere voetnoten. In plaats van te achterhalen wat de oorzaak hiervan is - want kloppen doet dat inderdaad niet - ga je andere 'kunstgrepen' toepassen om het probleem te omzeilen.
Daardoor ontstaan weer andere problemen, die nog eens ernstiger kunnen worden als je je tekst gaat uploaden.
Voorkomen is beter dan genezen en ik denk dat het eerst belangrijk is naar de oorzaak te kijken, waarom voetnoten niet correct onder aan de betreffende pagina worden geplaatst, maar een pagina verder .... !?!?!
En wanneer constateer je dat? Als dat is bij een uitgeprinte versie, plaats dan een vinkje bij:
menu: Extra > Opties; tabblad 'Afdrukken', sectie afdrukopties: 'Velden bijwerken' en 'Koppelingen bijwerken'.

Laatste vraag: heb je de voetnoten geplaatst middels: menu: Invoegen > Voetnoot ? Want de laatste instelling werkt alleen maar als je het op deze manier hebt gedaan .....

Teun

Laatst bewerkt:
Beste Teun,

Heel erg bedankt voor je reactie!
Ik heb de voetnoten inderdaad via Invoegen geplaatst, dus daar kan het al niet aan liggen.
In totaal heb ik van de meer dan 200 voetnoten er 7 die verkeerd staan. Het lijkt weinig, maar die proffen hebben het wel allemaal gezien, en dan denk ik "aaaah, ik wéét dat het fout staat, maar ik kan er gewoon niet aan doen!!"
De verkeerde voetnoten staan zowel op het scherm als in afgedrukte versie verkeerd. Ik heb "Velden bijwerken" en "Koppelingen bijwerken" aangevinkt, maar dat heeft geen effect...
Weet je nog andere dingen die ik zou kunnen uitproberen?

Groetjes,

Marianne

Controle voetnoten .... ???

Hoi Marianne,

Die overige 'meer dan 193 voetnoten' werken wel goed, dus aan de instellingen kan het niet liggen;
misschien kan je 1 v.d. voetnoten verwijderen, document opslaan en afsluiten. Opnieuw open en de voetnoot opnieuw plaatsen.
Staat er op de pagina waarin de voetnootverwijzing een 'object' (tekening, foto of grafiek o.i.d., waardoor de ruimte voor de inhoud van de voetnoten op diezelfde pagina te beperkt wordt?

Teun

ik zit met exact hetzelfde probleem. Heeft iemand hier een oplossing voor?

scartus,

vooreerst welkom. je heb een vraag gesteld op een vraag die is opgelost. een vraag van 2003! je begint beter een nieuwe vraag met het specifieke wat jij wil erin vermeldt.

steven

2003... da's ook alweer eventjes geleden. Ik kreeg een berichtje in mijn mailbox dat er op mijn vraag gereageerd was, anders was ik hier niet meer komen kijken...

Ik weet jammer genoeg niet meer hoe ik dat voetnoten-probleem toen opgelost heb. Die thesis lijkt al eeuwen geleden! Intussen bereid ik een doctoraat voor, het moet begin oktober af. Voorlopig heb ik het probleem nog niet gehad, maar ik werk nu wel met een verwijssysteem tussen haakjes ipv met voetnoten...

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan