Probleem met W7. Help aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

sieldme

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Hee,

Voordat ik begin: ik had eerst ook windows vista, daar had ik het probleem ook.

Het probleem: Ik heb dus nu windows 7. Ik heb het probleem dat wanneer ik een spel speel als CoD modernwarfare 2of blackops bijv. dat mn computer uitvalt.
Ik heb het ook bij WoW als ik youtube aan heb bijv.

Ik had dit ook al bij windows vista.

Na dat mijn pc uitviel kon ik hem altijd weer opstarten, een tijdje terug kreeg ik soms als ik hem weer aanzetten dat je de POST(Power On Self Test) hoorde met errors, hij gaf dan 1 lange en dan 2 korte piepjes.
Na een paar keer aanzetten startte hij dan wel weer op..

maar nu gebeurt dat niet meer, hij is al 2 dagen bezg met die piepjes geven.. en is dus ook echt niet meer opgestart.

Even voor de duidelijkheid: Hij gaat dus wel aan, geeft geen beeld maar doet wel de POST, dan geeft hij die piepjes en blijft zo doorgaan.

Pieeeeeeeeep pieppiep:P = hoe die piepjes gaan, dus 1 lange en 2 korte

Ik kan je een klein beetje info geven over de pc, derest kan niet want ik kan de dxdiag niet starten omdat mn pc dus niet opstart.

videokaart; Ati 4600versie( eigelijk iets van 4690 ofzo weet het niet precies)
CPU - weet aleen dat het een i7 core is.
6gb ram (3x 2GB) 6 RAM Sockets heb ik. 3 ingebruik
koeling werkt goed.
alles zit goed vast
geen stof enz

iemand enig idee waarom hij niet opstart?

Mvg Niek

Je zou eigenlijk de piepjes moeten tellen + het verschil tussen kort en lang, en de handleiding van je moederboard erbij pakken, dan kun je zien wat die piepjes betekenen.

jaa je hoort het wel duidelijk hoor, je hoort 1 lange piep en dan 2 korte erachteraan. opinternet heb ik al gekeken naar betekenissen van die piepjes maar dat verschilt per bios .. :(

jaa je hoort het wel duidelijk hoor, je hoort 1 lange piep en dan 2 korte erachteraan. opinternet heb ik al gekeken naar betekenissen van die piepjes maar dat verschilt per bios .. :(

Dat verschilt idd per BIOS en per moederboard type, je kon in XP naar start - programma's - bureau accesoires - systeemwerkset - en daar klikken op systeeminfo .. daar kun je het moederboard merk/type/model zien ... ik weet niet of het nog op dezelfde plek staat in Windows 7, maar je kan ff checken ;)

Ja maar mijn computer kan niet aan.. dus dat is het probleem.. ik bedoel hij kan wel aan maar niet opstarten.. beeldscherm doet oook niks, die blijft gwn zwart...
Mn computer gaat aan: je hoort em proberen te starten( geen beeld) en dan hoor je die piepjes..

Ja maar mijn computer kan niet aan.. dus dat is het probleem.. ik bedoel hij kan wel aan maar niet opstarten.. beeldscherm doet oook niks, die blijft gwn zwart...
Mn computer gaat aan: je hoort em proberen te starten( geen beeld) en dan hoor je die piepjes..

Ach ja, sorry .. :d
Je kan ook de kast openschroeven en kijken wat voor nummertje erop je moederbord staat ... als je dat aandurft :o

KOmt goed, ff kijken.
Bios: 686 - AMIBIOS - XC60 - 8824. dat staat er. ik denk dat het mn bios chip is :P
er zit ook nog een stickertje met een barcode op me MB: die code = : U019093001448 PC TBGM01A1 I.0 8EKS3HS1

Als dat het niet is staat het onder mn CPU op die socket. word wel weer een zuur werkje om die eruit te halen :P vanmorgen ook gedaan xd

AMI beeps
1 long, 2 short

Failure in video system

An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered

nog niet geprobeerd maar weet om eerlijk te zijn ook neit echt welke dat is, is dat dat silvere dingetje, die de vorm heeft van een 50 cent muntje :P?

hee ik heb geen idee hoe ik die batterij er moet uithalen :S, hij zit als het ware in een soort omhulsel waarbij alleen de bovenkant open is.. hoe haal ik dat hulsel open :P

dit werkt ook niet.... ik heb die batterij er wel uit hoor maar geen verandering in het probleem..
nog een ideetje?

Videokaart; ATI RADEON hd 4650
Ik heb 6 gb ram.
processor; Intel core i7 CPU 920 @ 2.67ghz. 8 CPU"s,~2.7Ghz

dit werkt ook niet.... ik heb die batterij er wel uit hoor maar geen verandering in het probleem..
nog een ideetje?

Zit er op je moederbord een onboard beeldkaart ?
Dan kun je evt proberen je beeldkaart eruit te halen en je beeldscherm aansluiten op je onboard aansluiting en kijken of het dan wel goed gaat.

Die zit er niet op, ik heb mn grafische kaart en daarop sluit ik mn beeldscherm aan, er zit geen onboard op.. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan