probleem met waterkoeling en cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

otchoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Hallo,

Ik heb al een beetje rondgezocht op het forum maar ik niet echt een duidelijk antwoord vinden dus bij deze deze topic.

Ik heb een athlon x2 6400 processor en een reserator 1 v2 waterkooling. Volgens Zalman moet deze waterkoeling deze cpu goed kunnen koelen. Nou heb ik alles geinstalleerd en draaiend maar zodra ik call of duty 4 opstart loopt ie vast.
Nu heb ik mijn temp van mijn temp van mijn cpu gecontroleerd en die is idle 31 graden. Nou heb ik een test uitgevoerd met een programma waar ik de naam even niet meer van weet. Deze test controleerde de gpu en de cpu. de gpu test kwam ie makkelijk door heen maar zodra ik mijn cpu begon te testen sloeg alles weer op hol. Alles begon te schokken en te stoten.
Ik heb mijn waterkoeling gecontroleerd op luchtbellen maar die kan ik ook niet zien.
Of kan het iets anders zijn?

alvast bedankt.

enig idee hoe warm hij wordt als je die test draait, misschien maakt de waterkoeling niet voldoende contact met je processor.

dat is het vreemde juist het gaat zo snel dat je nog geneens meer de temp af kan lezen hij stop er meteen mee

Het eerste wat in me opkomt: Zit het koelblok wel zuiver vlak op de processor?

is er ook voldoende koelpasta aangebracht, en op de juiste wijze?

En staat in de bios de CPU Fan Detection wel op disabled, want die zit natuurlijk niet aangesloten!

Hallo,

Ik ben een beetje bezig geweest maar het schiet niet op er blijven problemen.
Ik ben helemaal terug gegaan naar luchtkoeling en nu blijft mijn pc nog steeds hangen. tijdens het opstarten van spellen.

En ik weet het nu niet meer. Ik heb zelfs een goedkope videokaart geprobeerd en het spel blijft weer hangen. dus was kan het nu zijn

cpu kapot? ik ga een ander proberen
moederboord kapot?
videokaart kan niet kapot zijn want die heb ik al eens vervangen.
of is mijn voeding te zwak?

Moederboord: MSI K9a platinum
CPU: Athlon 64 x2 6400
hardeschijven: 2x samsung spinpoint 166 500g Raid 0
Geheugen: Kingston value ram 2048mb pc 6400 800mhz
Videokaar: MSI Radeon x1900xtx 512mb
Voeding: Thermaltake 600w thoughpower

ik heb de processor vervangen voor een sempron 3800 en nu doet alles het perfect. Wat zal het nu wezen de processor defect of is mijn voeding te zwak?

Ik snap het niet. 31 graden idle lijkt mij een goeie temperatuur. Stijgt de temp enorm bij cpu belasting?

Verder lijkt het mij gewoon een defecte cpu. AMD's kunnen niet zo goed tegen warmte en mocht hij 1 keer echt TE warm zijn geweest (als gevolg van een niet goed aangesloten koeling) dan zou dat idd permanente schade opgeleverd kunnen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan