probleem met webpagina's laden (iets met DNS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcarrelus

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hallo iedereen,

ik heb sinds kort een wifi-router. sinds dat ding er is heb ik problemen met het internet. Soms krijg ik deze foutmelding als ik een webpagina probeer te laden hier vind je een foto. Dit lijkt zeer willekeurig voor te komen: soms kan ik een hele dag op het internet zonder problemen, en later dan weer krijg ik het webpagina na webpagina. Mijn router is van het merk Belkin. Ik denk dat Norton een firewall is (die heb ik dus). Het probleem doet zich voor op mijn twee computers die draaien op vista en 07. Ik ben vrij zeker dat het aan het draadloos netwerk ligt aangezien ik geen problemen ondervindt met het internet op de playstation die niet verbonden is met het draadloos internet.

Kan iemand mij helpen? :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft je draadloze router de gewone router/modem vervangen of hangt die erachter? Bij sommige providers moet je het adres van de DNS server instellen. Ik zal dus de configuratie van de router eens controleren.

Eerst een proberen bij de IPv4 instellingen van de (draadloze) netwerkkaart handmatig een DNS-server op te geven.
Zet daar eens in (als primaire DNS-server): 8.8.8.8
en als secundaire DNS-server: 8.8.4.4

Kijk of dat verbetering brengt. Indien ja, dan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn, afh. of een DNS-server van je provider standaard wordt doorgegeven of het ip-adres van je draadloze router als je het weer terug zou zetten op "Automatisch DNS-server laten toewijzen":
a. Indien DNS-servers van je provider: Dan hebben zíj een probleem zo nu en dan. Neem dan contact op met je provider en meld het.
b. Indien IP-adres van je router: Kijk na in de configuratie(-website) van je router welke DNS-server(s) díe (intern) gebruikt. Stel die DNS-server(s) dan even 'hard' in op je eigen computer(s) en kijk of het verbetering geeft. Indien verbetering, dan zal het aan de DNS-resolving mogelijkheden van je router liggen dat sommige DNS niet goed worden geresolvet. Indien dan geen verbetering, dan geldt weer a.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan