Probleem met WIFI en netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter akila
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

akila

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Beste experts,

Ik zit met het volgende probleem:

Oude situatie: Internet via WIFI. Modem met losse WIFI router. 2pc's (XP) hadden hierop draadloos verbinding met internet en deze 2 pc's waren ook nog met een netwerkkabel met tussenkomst van een router, met elkaar verbonden zodat ik bestanden en printers kon delen tussen deze 2 pc's. Dit werkte prima.

Modem ging kapot.

Nieuwe situatie: Er werd een Experiabox geleverd en sinds die tijd kan ik dus bij de een van de computers of alleen op interenet, of alleen op het bekabelde netwerkje. Hiervoor moest wel het wifi kaartje uitgeschakeld worden en als ik weer op internet wilde, moest ik deze weer inschakelen en de netwerkkaart uitschakelen. Erg vervelend dus. Heb KPN gebeld en die hadden het er over dat het te maken had met het dynamische IP adres een dat de adressen van het bekabelde netwerkje in deze range zouden liggen.

Wat moet ik nou doen om er voor te zorgen dat ik weer de situatie krijg waarbij ik met beide computers bestanden kan delen via de kabel en met beide computers weer via wifi op interent kan, zonder dingen uit te hoeven schakelen?

Of is het mogelijk dat ik de computers ook draadloos bestanden kan laten delen via een draadloze verbinding?

Hallo akila. Hebben ze bij KPN niet verteld dat je dit moet doorlopen. Doorloop deze animatie eens en als je dat gedaan hebt kun je klikken op de button meer informatie.
In ieder geval kun je dan proberen om hier de oplossing te vinden. Succes ermee.
klik hier.

Hallo akila. Hebben ze bij KPN niet verteld dat je dit moet doorlopen. Doorloop deze animatie eens en als je dat gedaan hebt kun je klikken op de button meer informatie.
In ieder geval kun je dan proberen om hier de oplossing te vinden. Succes ermee.
klik hier.

Helaas is dit niet het antwoord op mijn probleem. Het WIFI interent aanleggen was het probleem niet. Dat was zo gepiept, maar sinds het gebruik van de experiabox is het of interent op die ene computer, of bestanden delen met de verbinding tussen de 2 computers via kabel. Helaas werkt het niet meer tegelijkertijd zoals het eerder wel deed en moet nou telkens of de netwerkkaart, of de WIFI kaart uitgeschakeld worden.

Oh dat is jammer. Wat heb je voor een router, modum ? Heb je nog een handleiding.? Ik zocht nog eens hier. Is een harde reset mogelijk. Ben je hier al geweest?

klik hier wellicht kun je hier wat uithalen.

Oh dat is jammer. Wat heb je voor een router, modum ? Heb je nog een handleiding.? Ik zocht nog eens hier. Is een harde reset mogelijk. Ben je hier al geweest?

klik hier wellicht kun je hier wat uithalen.

Het gaat om een arcadyan. Het probleem is niet zozeer dat ik geen verbinding krijg met Internet, maar via de hub krijgen de computers geen verbinding meer met elkaar als WIFI ingeschakeld is. Als ik Wifi uitschakel wel weer. Voor alle duidelijkheid: WIFI wordt alleen gebruikt om verbinding met interent te maken. Niet de computers onderling. De bekabelde verbinding wordt alleen gebruikt om bestanden te delen.

akila, weet niet of probleem al is opgelost,
je kan bestanden ook wireless via router sharen, network magic pro heeft deze optie ook, kan je een demoversie van downloaden, maar ik zou zoeken of er een shareware/freeware variant is. Heb zelf geen ervaring met de Experiabox maar hier staan wat problemen beschreven http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data[q]=Experiabox&data[boolean]=AND&data[forums][]=4&where=Dit+forum#hitstart

Hier heb je denk ik het meeste aan, exact beschreven http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?p=31637&sid=3429ec6e132f81d884b505eed8564c4c

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan