Probleem met Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeringZH

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2017
Berichten
100
De laatste tijd valt wifi steeds uit. Nu vraag ik me af waar ik dit probleem kan oplossen.
Is het:
Window 10?
Provider?
Modem?

Het kanaal ligt tussen 2 bijna niet gebruikte en was zelf ook praktisch vrij.
Window opnieuw installeren?

Met de kabel geen probleem.

Wie heeft er enig idee wat wijsheid in deze is.

M.vr.gr.
SeringZH
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Merk je het bij meerdere apparaten?
Zo ja, dan ligt het aan de het accesspoint die hoogstwaarschijnlijk in je modem zit.

Sowieso niet bij je provider, want WiFi heeft een reikwijdtte van tientallen meters. Het kan tevens geen kwaad om de modem even los te halen van de stroom voor enkele minuten, en deze weer opnieuw aan te zetten door de stekker erin te doen.
 
De printer laat het dan ook afweten.
Heb ondertussen Linux weer geinstalleerd en die houd internet wel steeds vast ook tijdens het downloaden van grote bestanden.
Nu draai ik weer even met Window10 en viel de zaak weer uit. Kabel eraan om dit berichtje te versturen.
Reactie is wat laat, maar dat kwam door het installeren en uit proberen van Linux.
Het is kort door de bocht om te zeggen dat het aan W10 ligt, maar het is wel merkwaardig.
Modem los koppelen en resetten ook al uitgevoerd, maar dat helpt ook niet

SeringZH
 
Wifi driver al een update of herinstallatie gegeven?
 
Van alles al geprobeerd, maar niets helpt. W10 ga ik nu enkel gebruiken voor fotobewerking en de rest draai ik met Linux.
Bedankt voor het mee denken.

SeringZH
 
Het probleem is verdwenen na een her-installatie van W10. Oorzaak???

Groet

SeringZH
 
Dit soort problemen komen geregeld voor als er sprake is van een upgrade van een eerdere Windows-versie naar Win 10.
Bij een schone installatie komt dit eigenlijk nooit voor.
Over de oorzaak kun je alleen gissen, mogelijke een foutieve hardware-detectie door de Windows installer, wie zal het zeggen...:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan