Probleem met wijzigen bestandslocatie gebruiker naar d-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenvB87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2017
Berichten
2
Ik heb de locatie van mijn afbeeldingen gewijzigd van de c-schijf naar de d-schijf. Op de d-schijf had ik echter al een map met mijn afbeeldingen. Met het wijzigen van de locatie zijn de afbeeldingen verplaatst van de c-schijf naar de d-schijf echter zijn de afbeeldingen die al op de d-schijf stonden nu niet meer zichtbaar. Weet iemand hoe ik dit ongedaan kan maken?
 
Ben je naar de locatie op d: zelf gegaan of heb je gekeken met de bibliotheekfunctie? Het is wel vreemd want in een bestaande map worden bestanden bij het verplaatsen uit een andere map niet verwijderd of overschreven.
 
ik heb in verkenner de locatie gewijzigd van C>gebruiker>mijn afbeeldingen door hier met de rechtermuisknop op te klikken en vervolgens locatie aan te passen. het vreemde is overigens wel dat de mapstructuur zoals die eerst op de D-schijf stond wel intact is, maar de inhoud nu verdwenen is (dus geen jpg's meer etc.). De inhoud van de voormalige C-schijf heeft ie wel volledig 1 op 1 overgezet
 
Laatst bewerkt:
Heb je nu op beide manieren deze nieuwe locatie benaderd?

het vreemde is overigens wel dat de mapstructuur zoals die eerst op de D-schijf stond wel intact is
Wat heeft dat er mee te maken? Die structuur wijzigt niet.
Jij hebt C:\gebruikers\username\Mijn afbeeldingen verplaatst naar D:\Mijn afbeeldingen en die map bestond al. Overigens kun je op die locatie van de C ook nog eens kijken.

Komen de verdwenen bestanden niet boven water kun je je nog eens scannen met een zoekmachine bv Everything op .jpg wat je dan nog weet. Anders wordt het recovery software.

Overigens had dit helemaal geen probleem hoeven zijn. Immers het is bekend dat je bij dit soort wijzigingen altijd reservekopieën/back-ups ter beschikking moet hebben. Met de huidige software zoals EaseUS Todo Back-up had je binnen een paar minuten de oorspronkelijk map D:\Mijn afbeeldingen naar een andere locatie/map kunnen herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan