Probleem met win 7 naar win 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter rama
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Hallo ik heb nu al twee keer een update van win 7 naar win 10 gedaan
dat gaat allemaal goed tot dat die klaar is, dan werk er niks meer
Ik zie grote pictogrammen internet werkt niet kan ook mijn beeldscherm niet hoger instellen als 1600 - 1200
Net of er geen drivers mee worden genomen in de update
Ik heb win 7 home
Bios ami efi (Waarbij bij staat dat deze geupdate moet worden, maar ik weet dat niet te vinden)
processor IntelCore I5 2400 32 mhz
Video Nvidia Geforce GT 430
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn:

Gr. Rama

Als je die mogelijkheid hebt zo ik een schone install doen: noteer je windows 10 key ergens en installeer vervolgens windows 10 als nieuw.

De update van je bios moet je vinden bij de maker van het moederbord.

Ja dat begrijp ik, maar daar is de update niet voor bedoeld
De kans dat het dan wel goed of niet goed ga vind ik te groot ik kan dan niet zo snel terug naar win 7 dacht ik

Ik weet niet of je hier wat aan heb:

Moederbord MSI H61MU-E35(MS-7680)
Moederbord ID 63-0100-000001-00101111-030211-Chipset$1A0Q1015
Bus type BCLK

@rama, je bent al de zoveelste die 'twijfel't aan het goed terug kunnen gaan naar 7.
Ik begrijp het niet echt meer : een ieder die even naar het configuratiescherm gaat en daar kijkt onder 'backup', die ziet daar de mogelijkheid om een systeembackup (van 7) te maken. Daarna een systeem herstelschijf.

Hoe werkt dat dan? Welnu, vrij simpel : blijf ver weg van Win 10 als je gaat backuppen. Zorg voor een compleet op virussen en malware gescand systeem, doe daarna nog even Ccleaner en (of) schijfopruiming en geef Windows vervolgens opdracht om je goed werkende en up to date Windows 7 als systeemkopie naar een EXTERNE schijf te backuppen. Als dit klusje is geklaard, stelt Windows je de vraag of je een systeemherstelschijf wil maken. Antwoord ja en leg een DVD in de drive. Even later heb je :

een DVD met opstartbestanden van Windows 7 én je eigen gemaakte kopie van een keurig nette schone en goed werkende Windows 7.
Berg de externe disk en de DVD op en ga vervolgens Win 7 upgraden naar 10.
Bevalt het niet / heb je spijt?
Geen 'gedoe' met teruggaan van Win10 naar 7 met allerlei mogelijke bugjes die ervoor zorgen dat de terugkeer niet goed gaat, maar simpelweg :

externe harddisk aan machine hangen, de systeemherstelschijf erin die je gemaakt hebt en 45 minuten tot 2 uur later (afhankelijk van je processorsnelheid), heb je je Windows 7 weer terug zoals die was vóór je ging upgraden, maar dan wel zonder bugs en / of andere onhebbelijkheden.

Edit / Toevoeging : dat maken van een systeemherstelschijf (DVD) kun je weglaten áls je een originele bij de machine geleverde Windows 7 schijf hebt. Dus GEEN schijf van een computerfabrikant met allerlei troep erop maar een officiële / kale / eerlijke Windows 7 installatieschijf. Die doet namelijk hetzelfde als de eigen gemaakte systeemherstelschijf.

Laatst bewerkt:
Lange Pier ik heb de moederbord drivers via je link geinstalleerd
De videodriver met deze link van je wacht ik tot Win 10 er weer op staat
Heb je nu ook nog een idee waarom ik geen internet verbinding meer had toen ik win 10 geupload had.

Qandor Ik heb de originele win 7 schijf dus dat is het probleem niet
Waar ik mee zat is dat niks werkte na de update en waar Lange Pier nu op antwoord
Ik begrijp dat het op een schone installatie misschien wel werkt maar weten doe ik het niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal, dank zij jullie hulp draait Win10 nu bij mij
Ik zit nog met een probleem de computer blijft hangen met rechts onderin een teken B4
Als ik hem dan een herstart geeft loopt die wel door maar duurt heel lang
Ik krijg dan een melding Top Quality Stability Mainbord
Heeft iemand een idee waar dat door komt, kan het zijn dat er iets niet goed in met de nieuwe bios drivers??

Gr. Rama

Welke bios versie staat er nu op?
Met Speccy wel te zien, als je die nog niet hebt;
https://www.piriform.com/speccy/download

Die melding "Top Quality Stability Mainbord" is een flash screen van MSI die je in de bios wel uit kunt zetten.

En wat hangt er aan de USB poorten?
Die B4 is een probleem met de USB.

Ik hoop dat je hier wat aan heb, ik heb inderdaad je link gebruikt

Fabrikant MSI
Model H61MU-E35(B3)(MS-7680) (SOCKET 0)
Versie 2.0
Chipsetfabrikant Intel
Chipsetmodel Sandy Bridge
Chipset-herziening 09
Southbridgefabrikant Intel
Southbridge-model H61
Southbridge-herziening B3
Systeemtemperatuur 28 °C
BIOS
Merk American Megatrends Inc.
Versie V12.3
Datum 10-1-2013

Ik heb nog steeds een systeem dat vastloopt bij de eerste keer opstarten
Er staat dan alleen B4 op het scherm
In de USB poorten zit alleen de stick van het toetsenbord
Als ik hem een restart geeft loopt die wel door, kan het zijn dat de bios update dit heeft veroorzaakt????
Of weet iemand wat er nog meer loos kan zijn

MVG Rama

Oke en wat moet ik dan kiezen

Ik weet iets meer nu, als ik een Windows update krijg en de computer wordt dan herstart loopt alles wel gewoon door.
Als ik hem uitzet en opstart is het foute boel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch nog even een reactie mijnerzijds
Het probleem werd veroorzaakt door een kapotte cardreader

MVG Rama

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan