Probleem met windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

remeria

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Hallo wie kan mij helpen

Ik heb een pc met vista er op. Deze staat op de c: schijf op d: schijf staat windows 7. Hier werk ik op werk goed nu wil ik de c: schijf formartern maar dat kan niet deze bestanden zijn beveiligd. Dit is een pc die uit de winkel komt Kl... dus.

Hoe kan ik de c schijf wel formateren. Kan het wel via dos als ik zeg maar via een boot cdrom opstart?
Ik wil het graag onder windows 7 doen. Ik heb pation magic 8.0 geprobeerd maar die werd niet wat ik las in een topic dat pation magic 10 wel wil. Kan ik dan ook de bestanden van de beveiling er af gooien?

met een dual boot is de kans groot dat een deel van de opstart bestanden op de c-schijf staan (verwijzingen dat windows 7 op de d-schijf staat) hierdoor is het niet mogelijk deze schijf de formateren. Mocht je dit wel doen (wat mogelijk is middels een boot-cd/diskette/usb) is de kans groot dat windows 7 ook niet meer op start.

De vista bestanden zijn waarschijnlijk ook nog beveiligd door "vista gebruikers" waardoor je ook geen rechten hebt deze bestanden te verwijderen. Hiervoor zou je vista moeten starten en vanuit daar alle bestanden met nieuwe rechten voorzien (everyone full controll)

hierna kun je handmatig de vista bestanden verwijderen na in windows 7 opgestart te zijn.

kortom redelijk wat werk. Indien niet te veel werk is een backup van gegevens en een herinstallatie van Windows 7 dus aan te bevelen. Dit laat geen "rotzooi" achter en is vermoedelijk sneller gedaan.

ik heb een nieuwe installatie gedaan op de d: schijf hier staat idd ook een file met old windows. deze is maar een 100 kb.

Je bedoeld dat met her installatie een boot van cdrom afte doen dan hd formateren in het opstart progamma van windows 7?

inderdaad. er staan namelijk op de c-schijf een aantal verborgen bestanden die aangeven op welke partitie je besturingssysteem staan (boot.ini) en mogelijk nog wat andere bestanden. Kortom met een herinstallatie weet je zeker dat alles goed gaat.

andere mogelijkheid is natuurlijk booten van bijv. een Bart-Pe CD en dan de c-schifj leeggooien. (herinstalleren kan immers altijd nog) maar let hierbij op dat je van te voren een backup maakt!.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan