Probleem met windows instaleren op harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony68

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2014
Ik heb enige tijd geleden een grotere harde schijf gekregen. Tijdens het instaleren kreeg ik de foutmelding 0X8030024

Vervolgens heb ik hem als tweede disk in mijn computer aangesloten en geprobeerd opnieuw te formateren. Nu krijg op als ik probeer windows te instaleren de volgende melding als ik mijn pc opstart:

Bootit EMBRI 2.01
Bootit EMBRL 2.04

Unable to find Bootit in EMBRM partition!

Wat heb ik fout gedaan, en wat kan ik doen om mijn harde schijf te redden, ik zit helaas niet zo ruim in mijn harde schijven

Laatst bewerkt:
Welke windows?
Hoe groot is die schijf?

Indien W8/8.1 en het is een UEFI systeem zal de schijf als GPT ingesteld moeten worden.

Ik heb inmiddels windows 7 kunnen instaleren, echter tijdens de instalatie kon ik bepaalde partities niet verwijderen, zodat ik een grote partitie overhoud.
De schijf is een WD van 250 GB, echter zie ik via mijn computer dat hij 20,8 GB aangeeft. Dit begrijp niet helemaal. Waar is het restant van 230 Gb gebleven en waarom is dit niet zichtbaar. Ik hoop dat ik mijn probleem goed omschrijf.

Dank je Langepier, ik hoop dat ik er wat mee kan. Ik moet daar even voor gaan zitten.

Ik heb inmiddels de link gedownload die Lange pier had gegeven. Dit programma heeft een aantal problemen aangegeven. allen hadden betrekking op de geinstaleerde software. Echter niet het probleem van Gigabites, die ik mis op mijn harde schijf.

Het probleem is, dat mijn computer aangeeft dat er 20 gigibite op de harde schijf staat, terwijl mijn harddisk, er een is van 250 Gigabite. Tijdens het instaleren van windows 7 zag ik dat deze schijf 5 partities had, waarvan ik een aantal niet kon verwijderen cq overschrijven . Nou vraag ik mijn af waar de resterende 230 Gigabite gebleven is, kan deze nergens terug vinden.

Maak een screenshot van schijfbeheer of van die Minitool en zet die hier neer via paint en tinypics b.v.

Lange Pier, misschien een domme vraag van mij.(ik ben tenslotte een leek) wat bedoel je precies met schijfbeheer.
.

Voor minitool moest ik eerst een pakket kopen voordat hij de problemen oploste.

De link in jou vorige post, heb ik gedownload en geactiveerd. Ik heb toen het programma laten uitvoeren, en hij gaf toen een aantal problemen waar, deze problemen kon ik niet laten fixen zonder een betaald lidmaatschap.

Dan is er idd iets goed mis met de schijf.

Heb je een optie om de schijf in een andere PC erbij te hangen?
En dan een screenshot van schijfbeheer of minitool maken.

ik heb hier een screenshot, ik weet niet of je dit precies bedoeld

screenshot.jpg

Link in reply 11 en dan deel 2 staat hoe je daar komt, schijfbeheer.
En de andere vraag?heb je nog een pc?

Verwijder de uitgebreide partitie en maak van de dan totale niet toegewezen ruimte of een partitie of je trekt die ruimte bij de C:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan