Probleem met Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shaka

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Hallo,

Sinds ik afgelopen week een mailtje heb ontvangen met een paar foto's als bijlage,verschijnen al mijn mails (ook de oude) "als bijlage".
Ik heb dan een leeg veld met bovenin een afbeelding/logo van een blz met bv. ATT00042.TXT (opent als kladblok) of/en 1 met bv ATT00044.htm waarmee ik de mail kan openen.
Eerst sloot ik de mail weer of herstarte ik de computer waarbij het soms weer goed ging,maar nu gaat dat bijna niet meer en bij ontvangst van een nieuwe mail is het meteen weer foute boel.

Wie kan deze,ondertussen oververhitte :mad: hiermee helpen.

Dat is echt een heel raar geval. Ik denk vaak meteen an en virus. Probeer met je virusscanner de C schijf te scannen (grondig).

Ik heb juist hetzelfde, en het is geen virus of wat dan ook. Ik heb het gekregen na een update en het is heel vervelend. Ik heb wel als ik mijn mailbox sluit en weer open dat ik wel soms mijn berichten zie, en als ik dan mijn mail doorloop zijn ineens weer alle berichten onleesbaar en zijn teks icoontjes geworden.

Ik heb al hulp gevraagd bij windows maar na een aantal vragen antwoorden ze niet meer.

Ik zit er nu aan te denken om over te stappen naar incredimail of zo, want is echt niet te doen, je kunt niet meer je mails beantwoorden want die persoon krijgt ook een tekst icoon of internet icoon wat hij dan eerst moet openen.:(

Probeer beiden deze tip eens?

Klik achtereenvolgens op het meest linkse tabblad (»Windows Live Mail«), »Opties«, »Mail…« en het tabblad »Lezen«.
Daarna klik je op »Lettertypen…«. In de lijst met lettertype-instellingen kies je »West-Europees«.
Vervolgens selecteer je bij »Codering:« de instelling »West-Europees (Windows)«.
Vergeet ten slotte niet om op »Als standaard instellen« te klikken.
Je binnenkomende e-mails zullen nu weer normaal leesbaar zijn.

Bedankt Muchacho,

Maar die instellingen staan goed heb het nogmaals nagekeken.

Ik heb hier een foto hoe het eruit ziet, normaal zie je de tekst van de afzender ik krijg dus alleen een tekstdocument wat ik moet openen.

http://i157.photobucket.com/albums/t50/_helma_/mail1.jpg

En dit is ook niet altijd kan goed zijn als ik mijn mailbox paar keer sluit dat hij dan weer normaal is maar na een paar klikken of verwerken van je mail springt hij weer ineens weg. En het is na een update gebeurt, en systeem herstel van voor die tijd hebt niet.

En hier een voorbeeld van een mail waarvan ik tube's krijg ( renders) dus alles van de mail staat boven in icoontjes

http://i157.photobucket.com/albums/t50/_helma_/mail2.jpg

terwijl dat normaal een voorbeeld moet zijn en dan de rest is de reclame van de afzender.

Laatst bewerkt:
Vage shizzle :confused:

Hebben jullie al een herstel installatie van Windows Live Essentials uitgevoerd?

En wellicht dat deze tip (voor een ander probleem, ik weet het) ook voor jullie probleem soelaas biedt.

Klikkerdeklik

Een herstel instalatie heb ik niet gedaan, omdat ik echt van mening ben dat het alleen aan die mailbox ligt. Die cc cleaner heb ik gedaan zo ook malwarebytes en een grondige scanner, maar dit helpt niet het is iets in windows live mail. En zeker omdat hij het niet altijd heeft maar erge is wel het meeste is de foute versie. ook als ik moet beantwoorden dan krijgt die persoon alleen mijn tekst en zijn of haar tekst is weg.

Kijk nu heb ik een aantal keer mijn mail box helemaal gesloten en weer geopend tot de mails normaal waren.

hier jullie mail met tekst

http://i157.photobucket.com/albums/t50/_helma_/mail3.jpg

en hier die andere waar hij allemaal icoontjes van weer geeft

http://i157.photobucket.com/albums/t50/_helma_/mail4.jpg

Een volledige nieuwe windows 7 herstel wil ik niet doen, want wil geen data verliezen.

Alleen een herstel van Windows Live Essentials is toch wel raadzaam.
Je zult niets verliezen qua data of instellingen en zal alleen wat herstellen als het corrupt is.
Ik wil je daarom toch vragen het probleem met een herstelinstallatie uit te sluiten.

Ik wil dit wel proberen maar dan moet je me wel uitleggen hoe ik dat juist moet doen, want vroeger met xp kon ik redelijk mijn weg en deed zelf mijn computer leeg maken en opnieuw xp erop zetten.
ik heb mijn orginele dvd gevonden van windows 7 maar als ik er die instop wil hij meteen een nieuwe windows 7 instalatie doen en ben ik alles kwijt dus dat wil ik zeker niet, bij xp kon je kiezen herstellen, maar ik krijg hier geen keuze menu, en durf ook niet door te gaan. Die windows 7 is vrij nieuw voor mij.

Bij Configuratiescherm -> programma's (en onderdelen) zie je een lijst met geïnstalleerde programma's.
Als je Windows Live Essentials kiest kan je klikken op verwijderen/bijwerken.
Daarna krijg je de definitieve keuze: verwijderen of installatie herstellen.
Kies voor de laatste.
De installeer zoekt dan naar corrupte bestanden en vervangt die.

Ik heb dit zojuist gedaan daarna windows live weer opgestart maar is nog steeds zelfde. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan