probleem met windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinke

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik heb een tijdje geexperimenteerd met de optie äutomatische updates", Daarna wilde ik eraf en heb ik ze weer uitgezet. Maar nu kan ik wel naar de windows update site, maar is de optie start en updates zoeken niet beschikbaar. Als ik probeer om het een en ander aan te klikken loopt mijn browser vast en wordt dan afgesloten. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb windows xp home editon sp 1. Kan iemand mij hierover meer duidelijkheid verschaffen wat de oorzaak zou kunnen zijn en watb er aan te doen?

Laatst bewerkt:
Ik denk aan een virus die updates naar SP2 verhinderd.
Datzelfde doet blaster of sasser namelijk ook.
Verhinderen een virusscanner online te doen of sp2 te downloaden.

Beste lijkt mij een herinstallatie met een GELDIGE cd-key.
Daarna vanachter een router (!!!!) of dikke vette firewall sp2 installeren.
Mooiste is als je die van een cd-rom kunt halen.
NIET gaan downloaden voordat je achter een router zit, want dan heb je binnen 2 min. blaster / sasser te pakken.

Ik gebruik al sinds ik deze computer heb AVG als virusscanner en zonealarm als firewall a het enige virus wat ik in die tijd heb opgelopen is Will III en die heb ik onschadelijk laten maken. Ik zorg regelmatig voor updates en ik heb nooit iets gemerkt van een virus. Hie kom ik er nou achter of het wel of niet een virus is? Ik heb alles opniieuw geupdated dealles nog een keer getest , daarna de firewall en de virusscanner uitgezet om dat dit misschien de update zou blokkeren maar niets helpt ik krijg met geen mogelijkheid de updates binnen.
is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Laatst bewerkt:
http://www.hitmanpro.nl/:eek: :confused: :8-0:
Ondanks mijn aanvankelijk ongeloof dat een virus de oorzaak kon zijn , heb ik toch maar mijn computer opnieuw gescand.
Deze keer met een tool genaamd Hitman-pro (te downloaden op http://www.hitmanpro.nl/). Na deze scan bleek dat er een MSBlast en win32.blaster op mijn computer zat plus nog de nodige spyware en ander ongerief. Dit was wel onschadelijk gemaakt en opgeruimd door de programma`s van Hitman(Ad-aware; spybot;Spysweeper e.a) Ik was er nog steeds niet gerust op en heb ook de volgende dag alles nog eens gechecked en door een andere online virusscanner laten checken. En ook toen werd er nog een keer MSBlast gevonden. (Waarschijnlijk zat die nog nog ergens in een herstelprogramma, het hardnekkige kreng)
Ik heb hierna mijn virus scanner (AVG) geupdated naar versie 7.0 en SP2 (service pack2) van windows geinstalleerd. Mijn firewall nagekeken en alles driedubbel nagelopen en nog eens gechecked met en online virusscanner. De laatste week heb ik, helemaal paranoia, geworden elke dag mijn computer gescand steeds met een andere virus scanner en ik geloof nu dat ik wel weer clean ben. Maar ik vertrouw het allemaal niet zo makkelijk meer. Ik dacht wel redelijk beschermd te zijn achter mijn firewall en virusscanner maar dit bleek toch niet afdoende te zijn. Ik heb mijn virusscanner nu ingesteld op een dagelijkse update en controle en mijn wachtwoorden veranderd. Ik hoop het ongedierte voorlopig weer onder controle te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan