Probleem met Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

FADiaz

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Hallo allemaal,

Gisteravond was ik aan het internetten op mijn laptop (HP HDX Premium) en deed verder niets bijzonders. Ik liep even naar boven en was ongeveer 10 minuten weg. Toen ik terugkwam had mijn laptap zwart beeld met wat tekst erop, heb niet goed gezien wat er allemaal stond.

Als ik de laptop nu opnieuw wil opstarten loopt Windows Vista vast. De laptop start normaal op in 1e instantie, vervolgens moet ik Windows kiezen met opstartherstel of normaal starten ivm "een recente wijziging in de hardware of software" maar ik heb helemaal niets gedaan.
Bij beide opties krijgt ik het Windows opstart scherm met die balk onderin beeld en vanaf dan blijft hij daarin hangen.

Ik zit echt met mijn handen in het haar, kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik heb wel bij aanschaf van de laptop twee recovery DVD's gemaakt in opdracht van HP. Moet ik deze soms gebruiken of is er een andere oplossing?

Er staan wel bestanden op de laptop die ik graag wil behouden.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Gisteravond was ik aan het internetten op mijn laptop (HP HDX Premium) en deed verder niets bijzonders. Ik liep even naar boven en was ongeveer 10 minuten weg. Toen ik terugkwam had mijn laptap zwart beeld met wat tekst erop, heb niet goed gezien wat ik er stond.

Als ik de laptop nu opnieuw wil opstarten loopt Windows Vista vast. De laptop start normaal op in 1e instantie, vervolgens moet ik Windows kiezen met opstartherstel of normaal starten ivm "een recente wijziging in de hardware of software" maar ik heb helemaal niets gedaan.
Bij beide opties krijgt ik het Windows opstart scherm met die balk onderin beeld en vanaf dan blijft hij daarin hangen.

Ik zit echt met mijn handen in het haar, kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik heb wel bij aanschaf van de laptop twee recovery DVD's gemaakt in opdracht van HP. Moet ik deze soms gebruiken of is er een andere oplossing?

Er staan wel bestanden op de laptop die ik graag wil behouden.

al in veilige modus geprobeerd?

anders kun je je HD uit je laptop halen en aan je computer verbinden om je bestanden te save die je graag wilt bewaren.

al in veilige modus geprobeerd?

anders kun je je HD uit je laptop halen en aan je computer verbinden om je bestanden te save die je graag wilt bewaren.

Ik kan maar kiezen uit twee opties:

- windows met opstartherstel
- normaal windows starten

Harde schijf eruit halen heb ik nog nooit gedaan, zou ook niet weten hoe dat moet, kan ik niet gewoon die recovery disks gebruiken of gaan dan ook alle bestanden eraf?

Hoi !

Als je de opstart-DVD's gebruikt wordt de laptop teruggezet naar de status waarin je 'm kreeg.

Ergo: al je bestanden zijn verdwenen.

Daarom het voorstel om je HDD aan een andere PC te hangen en dan de bestanden die je niet kwijt wilt veilig te stellen.

Een andere mogelijkheid: download hier: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/ de Vista reddings-CD: start daarvan op, en zet je systeem terug naar een datum voordat deze ellende plaats vond.

Mogelijk start hierna je PC weer op.

Greetz,

Harry.

hoe doe ik dat precies, opstarten van die CD-rom, gewoon in de CD-rom drive stoppen en dan de PC aanzetten?

bedankt voor je reactie overigens

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ja zeker, althans nadat je in het bios de opstartvolgorde hebt aangepast (CD/DVD-speler als eerste).

Gteerz,

Harery.

Hoe doe ik dat precies, dat soort dingen heb ik niet veel verstand van.

En met die Vista herstelschijf behoud ik dus wel mijn bestanden?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tijdens de POST op F1, F2, F10 of Dell trommelen, dan kom je in het BIOS.

Daar kijk je bij Advanced Settings of bij Boot naar de boot-sequency.

Zorg dat de CD?DVD-speler op de eerste plaats staat.

Dan opstarten van de CD, en kiezen voor: system restore.

Je krijgt dan de mogelijkheid om een herstelpunt te kiezen, dus kies er 1 voordat de ellende begon.

En nee: je raakt in principe niets kwijt.

Greetz,

Harry.

hey Harry, de torrent op die pagina van Vista 64 bit doet het niet bij mij. Weet je nog een andere. Heb volgens mij wel 64 bit

Laatst bewerkt:
ik heb een cd gebrand en erin gedaan en cd als eerste gezet in boot sequence maar ik krijg weer hetzelfde.

- windows met opstartherstel
- normaal windows starten

Maakt het ook uit of je de 64 bit of 32 bit versie van die recovery disc hebt.

Volgens mij heb ik 64 bit maar ik weet het niet zeker, maakt het uit als ik voor de zekerheid 32 bit gebruikt, ik neem aan dat die altijd kan?

maakt het overigens ook uit of je die disc op cd of dvd brandt? ik heb gewoon dat iso bestand op de schijf gebrand zonder uit te pakken.

In het begin bij het opstarten zoekt de harde schijf ook wel gewoon dingen op enzo en vindt ze ook, dus denk niet dat de harde schijf kapot is.

Wat zijn overigens tekenen dat de harde schijf wel kapot is?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Eerst zeker weten of je een 32- of een 64-bits systeem hebt !

Dan de GOEDE CD downloaden en als .ISO branden.

Als je nu de CD-speler als eerste in de opstartvolgorde zet zal de PC ervan opstarten, mits je op een toets trommelt als dat gevraagd wordt.

Greetz,

Harry.

het schijnt dat ik via F11 ook bij system restore kan komen? omdat dit op een aparte schijf staat? Weet iemand hier iets van? Dan zou ik dus ook een herstelpunt kunnen kiezen en niets kwijt raken kwa persoonlijke bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan