Hallo leden,
Ik ben geabonneerd op surfen en bellen van Hetnet.
Sinds ik de installatie heb uitgevoerd moet ik allerlei handelingen verrichten om een netwerkverbinding tot stand te brengen.
Ik heb een experiabox voor surfen en bellen.
Met mijn laptop en PC wordt een draadloze verbinding gemaakt met de experiabox.
Op mijn laptop via een ingebouwde kaart en op mijn pc via de Speedtouch 120G
Mijn huidige werkwijze is als volgt.
Als ik mijn computer opstart wordt na verloop van tijd mijn internet verbinding opgestart.
Ik krijg dan al vrij snel een ballonnetje te zien dat ik wel een redelijk bereik heb maar dat ik geen netwerkverbinding heb.
Ik heb hierop contact opgenomen met de helpdesk van Hetnet.
Nadat alles gecontroleerd werd en nog niet goed werkte kreeg ik de vraag om even het volgende te gaan doen:
Via configuratiescherm naar: systeembeheer.
Dan in systeembeheer services openen.
In services naar Wireles Zero Configuration-servic gaan en deze openen.
Daarop werd gevraagd hoe het opstarttype stond ingesteld.
Dit bleek op automatisch te staan. Maar de service was gestopt.
Ik kreeg het verzoek deze op te starten.
Vervolgens kreeg ik na enige ogenblikken een ballonnetje met de melding dat de verbinding zeer goed was.
Ik kon dan weer internetten en mailen.
Maarrr… Als ik mijn computer uitzet en deze na verloop van tijd weer opstart moet ik dit bovenstaande telkens weer herhalen.
Hoe kan dit daar de service op automatisch staat en opstarten staat ingesteld.
Bij de Helpdesk van Hetnet wordt verteld dat dit een probleem is van Windows XP.
De medewerker heeft mij wel hiermee geholpen maar verder kunnen zij er niets aan doen.
Wat is hier aan de hand en wie kan mij hierbij helpen.
Ik ben geabonneerd op surfen en bellen van Hetnet.
Sinds ik de installatie heb uitgevoerd moet ik allerlei handelingen verrichten om een netwerkverbinding tot stand te brengen.
Ik heb een experiabox voor surfen en bellen.
Met mijn laptop en PC wordt een draadloze verbinding gemaakt met de experiabox.
Op mijn laptop via een ingebouwde kaart en op mijn pc via de Speedtouch 120G
Mijn huidige werkwijze is als volgt.
Als ik mijn computer opstart wordt na verloop van tijd mijn internet verbinding opgestart.
Ik krijg dan al vrij snel een ballonnetje te zien dat ik wel een redelijk bereik heb maar dat ik geen netwerkverbinding heb.
Ik heb hierop contact opgenomen met de helpdesk van Hetnet.
Nadat alles gecontroleerd werd en nog niet goed werkte kreeg ik de vraag om even het volgende te gaan doen:
Via configuratiescherm naar: systeembeheer.
Dan in systeembeheer services openen.
In services naar Wireles Zero Configuration-servic gaan en deze openen.
Daarop werd gevraagd hoe het opstarttype stond ingesteld.
Dit bleek op automatisch te staan. Maar de service was gestopt.
Ik kreeg het verzoek deze op te starten.
Vervolgens kreeg ik na enige ogenblikken een ballonnetje met de melding dat de verbinding zeer goed was.
Ik kon dan weer internetten en mailen.
Maarrr… Als ik mijn computer uitzet en deze na verloop van tijd weer opstart moet ik dit bovenstaande telkens weer herhalen.
Hoe kan dit daar de service op automatisch staat en opstarten staat ingesteld.
Bij de Helpdesk van Hetnet wordt verteld dat dit een probleem is van Windows XP.
De medewerker heeft mij wel hiermee geholpen maar verder kunnen zij er niets aan doen.
Wat is hier aan de hand en wie kan mij hierbij helpen.