Probleem met Windows XP installeren op HP Pavillion dv6605ed

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse131

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Berichten
237
Hallo,

Na zo'n 5 maanden niet actief te zijn geweest op helpmij.nl, toch maar weer is een kijkje nemen,

Ik wil op mijn HP Pavilion dv6605ed laptop Windows XP installeren, alleen gaat dit niet helemaal zoals volgens plan.

Ik krijg namelijk bij het installeren de volgende melding (Die blijkbaar veel mensen krijgen):

'Windows kan gaan schijfstation vinden"

Ik heb gelezen dat dit met de SATA drivers te maken heeft..... Ik kan ze voor geen mogelijkheid vinden, ook heb ik geen floppy in mijn laptop dus is dat ook geen optie....

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Of weet iemand hoe ik een dvd slipstream? (Op het moment zijn mijn dvd's alleen op)

Specificaties van laptop:

Processor: Intel Celeron 530
Chipset (videokaart?): Mobile Intel 965 Express Chipset Family
Schijf: WDC WD800BEVS-60RST0 ATA Device

(Alle informatie bij apparaatbeheer vandaan)

Bedankt :)!
 
Je zit idd. in de goede richting: "Slipstreamen". Daar is op de Helpmij al ontzettend veel over geschreven : Klik
 
Wat je nodig hebt is 32-bit Intel® RST Driver Files for F6 Install

Die uitpakken, en dan in nLite aangeven dat je drivers wilt integreren en een opstartbar ISO-bestand wilt maken. Tijdens de driver-integratie een nieuwe driver toevoegen, bladeren naar de map waar je de driver hebt uitgepakt en dan aangeven dat je de driver wilt gebruiken als Text-based driver
Verderop in het proces kun je dan meteen een schijf branden met de geïntegreerde (driver-)software of het eerst opslaan als opstartbaar .ISO bestand die je dan weer met (bijv.) Nero (Recorder -> Burn Image) of ImgBurn (Write image file to disc) dan kunt gaan branden naar schijf.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan