Probleem met wireless adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogje

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Ik gebruik met W7 een wireless adapter van TP Link. Model TL-WN821N.
Tot voor kort probleemloos. Nu valt het signaal steeds weg. Soms iedere minuut, soms na enkele minuten, soms veel langer.
Nadat ik de usb stekker heb verwijderd en weer heb ingeplugd heb ik weer verbinding. Meestal kort, soms langer.
Wat te doen?? Wie het weet mag het zeggen. Vast bedankt.

Je noemt niets over de pc zelf. Is dat een pc of laptop? Indien laptop, dan zou ik me erbij kunnen voorstellen dat de stroomvoorziening op de USB poorten mogelijk tegenvalt.
Als je ergens toevallig een USB hub hebt met eigen voeding, zet die eens tussen de laptop USB-poort en de adapter.

Deze wifi-adapter dus, maar er zijn 4 types van! De V1 t/m V4. Welke heb jij? Zo te zien is die V1 (bijv.) al flink oud...

Tijs.

Hoi Tijs,
Dank voor je moeite. Ja deze is al een paar jaar oud, maar werkte altijd prima en dan koop je dus niets nieuws.
Op de adapter staat geen V1 of ander nummer. Ik gebruik deze op mijn desktop computer.
En, nee ik heb geen hub.
groetjes

Toch staat op diezelfde gelinkte pagina hoe je, via stickers op het apparaat, kunt achterhalen welke Vx versie het is. Kijk het even na. (Doorgaans dus in de FCC-ID op de sticker).
Verder: Open Apparaatbeheer, ga naar die Wifi adapter onder Netwerkadapters, dubbelklik erop en ga naar tabblad Details.
Kies Hardware ID's in het pulldown menu.
Rechtsklik op de bovenste Hardware ID die wordt getoond en kies Kopiëren.
Plak de identificatie hier in je volgende posting, hopelijk ook nog met de Vx versie van de adapter (als je die hebt kunnen vinden).

Tijs.

Mooi dat de Vx informatie toch boven water is gekomen. :)

Ok, onder de motorkap is het een Atheros en verder is hij (blijkbaar) gelijk aan de WN111v2 van Netgear.
Dus je hebt een paar alternatieven:
a. Óf je installeert de (Microsoft-goedgekeurde) versie van TP-link zelf: link
b. óf je installeert de driver van Netgear die ik zojuist geupload heb (downloaden is wat bewerkelijk vanaf de Netgear site, vandaar): wn111v2_setup_3.1.zip

Begin met de TP-Link variant, zou ik zeggen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
TP link geinstalleerd. Nu afwachten of alles blijft werken. Het was trouwens van de 822 niet van de 821.
Ik heb ze nu beide op mijn systeem staan.

Bij apparaatbeheer etc. staat nu USB\VID_0CF3&PID_1002&REV_0106 en dat is dus hetzelfde als eerst. Klopt dat?

Weer bedankt.

Klopt, de hardware-aanduiding (=Hardware ID) blijft (natuurlijk) gelijk, enige wat er wijzigt is de driver, dus tabblad Stuurprogramma.

Tijs.

Nou, hartstikke bedankt voor je hulp. Kijken of de verbinding nu constant aanwezig blijft.
Ik laat je dat nog weten.
Goed weekend.

Dat is een verschil, maar beiden zijn (onder de motorkap) een Atheros... Laatste driver van de 822 V2 voor Windows 7 staat hier
Kijk eerst maar even of het met de driver van de 821 goed werkt, anders kun je altijd nog de driver van de regel hier boven gebruiken/installeren.

Overigens blijft het alternatief van de Netgear staan, want die is gebaseerd op de Hardware ID die je doorgaf, niet op de type-aanduiding van TP-Link.

Tijs.

Dat was even schrikken, na mijn laatste bericht aan jou was de verbinding helemaal weg. Hij zag het modem wel maar ik kon hem in het netwerkcentrum niet koppelen met de pc.

Na lang zoeken in de kast met pc spullen vond ik de installatie cd. Programma verwijderd en opnieuw via de cd geinstalleerd.
Gelukkig heb ik weer verbinding.
Kan altijd nog jouw alternatief gebruiken indien nodig.

Ik laat het je weten. Weer bedankt.

Dank vooral je hulp. Alles functioneert nu goed en de verbinding blijft constant.
Nogmaals dank.

Graag gedaan.

Het zou mooi zijn als je nog even duidelijk maakt welke driver je nu gebruikt:
a. De meegeleverde vanaf CD-rom
b. De TL-WN821N V2 vanaf de website van TP-Link
c. De TL-WN822N V2 vanaf de website van TP-Link
d. De Netgear WN111V2 driver

Tijs.

Laatst bewerkt:
De meegeleverde op de cd rom.
Sorry dat ik dit vergeten was te melden. groetjes

Even een toevoeging: probleem bleek uiteindelijk niet weg.
Nu heb ik De TL-WN822N V2 vanaf de website van TP-Link gedownload. Ga het dus weer opnieuw proberen.

Helaas, welke driver ik ook gebruik het probleem blijft.
Ik ga er dan ook maar vanuit dar de leeftijd van de adapter parten speelt en hij licht dement is geworden.
Ik ga lekker naar de winkel een nieuwe kopen en dan zullen alle problemen wel opgelost zijn.
Bedankt allemaal.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan