Probleem met wireless USB na verplaatsen hardware in nieuwe behuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakaloko

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een uitdaging voor de experts.... Omdat mijn vorige kast te klein werd heb ik een nieuwe behuizing gekocht (Cooler Master 690II Advanced) en daar alles ingebouwd.
Alles werkt perfect behalve apparaten die met een wireless USB verbonden zijn. Dat is in mijn geval mijn keyboard, muis en Wacom tablet.

In eerste instantie dacht ik dat de batterijen leeg waren van keyboard en muis, kan natuurlijk altijd. Batterijen vervangen en probleem nog steeds daar.
Logische gedachte #2 was... dan zal er wel iets zijn met de USB poorten van de nieuwe behuizing, daar zat hat zenderje nl ingeprikt. Maar ook dat maakt geen verschil. Probleem is dat keyboard, muis & tablet voor ca 70% werken. Het hapert van alle kanten. Muis stopt met werken, keyboard stopt er mee en tablet reageert niet meer. Dat duurt dan steeds een sec of 10 en dan gaat het weer verder.
Ik heb alle USB poorten geprobeerd: de USB poort op mn ingebouwde cardreader, de USB poorten op de nieuwe behuizing en de USB poort direct op het moederbord aan de achterkant van de PC. Alle poorten geven me problemen met apparatuur die wireless is verbonden. Verbind ik bv mn Wacom tablet met de kabel.... dan zijn er geen problemen en werkt alles perfect.

Iemand een idee ?

hi en welkom hier

Je spullen werken want je zegt dat per kabel alles werkt.
Je geeft ook aan dat het probleem in de usb zit.
Je hebt je systeem zelf bijgebouwd ( noem je dat zo?)
Ik vraag me af of je drivers hebt aangepast - als dat al zou moeten. Ik denk hieraan omdat je aangeeft dat de boel voor 70 % wèl werkt.

wie weet! sxxs

Ik heb mn systeem idd zelf ingebouwd. Heb het als een basis systeem kant en klaar gekocht, later uitgebreid met een waterkoeler, grote grafische kaart en een paar extra harde schijven. Dit ging allemaal nog maar NET in mn oude kast, vandaar dat ik een grotere kast heb gekocht. Het omzetten heb ik zelf gedaan.

Het enigste dat ik heb gedaan (had ik misschien in de eerste post moeten zetten) is een fresh install van Windows 7. Ik heb een tijdje op W8 gedraaid maar ben teruggegaan naar W7. Maar een fresh install van W7 heb ik al vaak gedaan en daarbij nooit dit probleem gehad.
Op de USB3 drivers na, heb ik voor de USB2 ook nooit aparte drivers aangepast en/of geinstalleerd.

EDIT: heb nog de kast weer opengemaakt en alle kabels nagelopen, maar alles zit goed en zoals het moet aangesloten op het moederbord. Heb hier niks raars kunnen ontdekken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan