Probleem met WLAN internet: wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

HertogJanj

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn ouders hebben al een tijd Demon DSL met WLAN. Dit is geïnstalleerd door een bedrijf, inclusief de instellingen op de laptop en de vaste PC.

Nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd op de vaste PC en zijn er inmiddels twee laptops extra waarmee we op internet willen, echter, dit kan niet. na wat onderzoek door mijzelf is gebleken dat de verbinding vanuit de WLAN router (volgens mij is het een router, weet niet zeker) geencodeerd is en dat je een password moet invoeren om op het draadloze netwerk te komen. Dit password weet ik echter niet (tis zo'n 128 bit wachtwoord van 26 tekens ::( ) en dat zal dus wel op die WLAN router staan. Het netwerk kan ik met alle PCs wel zien, maar ik kan er dus niet op komen, wat nodig is om het MAC-adres bij Demon te registreren en te kunnen internetten.

Volgens mij moet ik nu op die router inloggen om dat wachtwoord te kunnen achterhalen (een string van 26 tekens dus volgens mij). In de handleiding staat dat ik dan moet inloggen op http://192.168.1.1 maar dat werkt niet (iig niet op de laptop met nu nog werkend internet). Ik denk dus dat deze router een ander IP adres toegewezen heeft gekregen dan het standaard. 192.168.1.2,3 of 4 heb ik al geprobeerd, maar dat is het niet.

Wat nu te doen? Die router resetten is wel een optie, maar dat doe ik liever niet, aangezien ik niet weet of er instellingen zijn veranderd, strax doet niets het meer. Of is dit de enige optie? Of hebben jullie misschien een idee hoe ik die router wel moet bereiken?

Nog even de belangrijkste info:

ISP: Demon DSL Express internet (volgens mij via BabyDSL)
WLAN 'router': 3Com OfficeConnect Wireless 11b Cable/DSL Gateway
DSL Modem: Zyxel Prestige 600 series
Wachtwoord: 104/128-Bit key (26 hex digits)

EDIT:
Oeps, zag ook een routers forum, misschien hoort dit daar thuis?

Laatst bewerkt:
Oh ben er nu achter dat ik hem op 192.168.180.1 kan bereiken. Nu nog het password vinden :-S

Ik houd jullie op de hoogte...

Nouja ik hem de router maar gereset en alles doet het nu, al heeft de router nu 192.168.1.1 als adres. De key voor WLAN heb ik weer gewoon op 128 bit WEP ingesteld met een handmatig ingevoerde key en alles doet het met de standaardinstellingen. Denken jullie dat deze instellingen problemen kunnen opleveren mbt IPs ofzo? Want eerst had de router dus een ander adres...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan