probleem met word2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
De laatste dagen gebeurt het steeds meer, niet vaak maar toch.

ineens ben ik het word-bestand waarin ik aan het werken kwijt.
ik krijg de boodschap
Word kan niet het bestand (~WRS{10AB40B4 ... enz }) lezen. Breng de internetverbindingop opnieuw tot stand of vervang de diskettte en probeer het opnieuw.
ik werk met Word op de eigen computer en doe 'niets' met internet. Welke diskette bedoeld zou kunnen zijn: geen idee!
wat mij opvalt is dat ook het indexeringprogramma Copernic niet meer werkt en dat ik ook outlook blokkeert.
gisteren heb ik de pc uitgemest, heb ook gecheckt op virussen en zo en leek het probleem over. nu weer hetzelfde probleem.
ik krijg wel een hersteld bestand, maar dat is steeds een oude versie en in de map weer om de tien minuten een reservekopie wordt gemaakt, vind ik niks terug. Wat is hier loos?
 
Welk OS? Indien Windows 8.1 kan het zijn dat SkyDrive / One Drive synchronisatie aanstaat, die mogelijk de zaak blokkeert.

Indien Windows 8 én je ziet in Verkenner in het linker deelvenster iets staan van SkyDrive of One Drive dan kan het daarmee te maken hebben.

hier 2 methodes om er vanaf te komen.
De tweede methode (als je geen Prof, Business of hogere versie van W8 hebt) is (zie de gegeven commentaren/reacties op het artikel):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Blader naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows
Maak (indien niet beschikbaar) daar een subsleutel Skydrive
Open die subsleutel.
Maak daar een DWORD registerwaarde DisableFileSync
Dubbelklik op de registerwaarde DisableFileSync en geef 'm de waarde 1
Herstart de computer.

Overigens zijn er nog veel meer redenen mogelijk waarom het fout gaat. Denk aan anti-virus, bestands-/mappencorruptie etc.

Tijs.
 
ik heb windows7 sorry!
ooit, lang geleden heb ik geprobeerd in de cloud (google) te gaan werken, maar dat heb ik vrij snel opgegeven en volgens mij heb ik alle restanten gewist. als dat niet zo is, had ik toch al veel eerder problemen moeten krijgen.
het systeem wordt daarna zo traag als stroop, pas als ik PC TuneUP heb gedraaid is alles weer normaal (ik heb dat programma 10 dagen op proef)
 
dag tijs,
het probleem bestaat nog altijd, kun je me helpen met instructies voor windows&
 
Zo vanaf hier is het lastig, want we weten weinig:
a. Begin met schijfcontrole. Als ik mag aannemen dat alles (zowel Word zelf als de bestanden) op de C: schijf staan:
Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op het bureaublad. Rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
chkdsk c: /f
Bevestig dat bij de volgende herstart de controle moet worden uitgevoerd. Herstart de computer en laat de scan en reparatie helemaal zijn werk doen.
b. Ik neem aan dat je niet een NAS of andere gedeelde map op je (thuis-)netwerk gebruikt om bestanden op te slaan?
c. Misschien werkt het stabieler als je Word zónder allerlei invoegtoepassingen etc. opent. Houd de Ctrl-toets vast bij het openen van Word en geef Ja op de vraag of je Word in Veilige modus wilt opstarten. Open/maak je bestanden alleen in Word in Veilige modus. Kijk of het probleem wegblijft.
d. Als het probleem opgetreden is: Kijk eens in de recent geopende bestanden, en vraag de Eigenschappen ervan op. Kijk waar die bestanden staan (tabblad Algemeen), vooral of dat een netwerkschijf is of lokaal op de harde schijf.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:recent

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan