Probleem met XP Prof

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Ik heb een ernstig probleem met XP prof. Ik werk nu in safe mode. Als ik XP normaal opstart crashed ie als ik b.v. naar het Internet toe wil. Het is mij niet duidelijk of dit een hardware of een software probleem is.
Duidelijk is wel dat ik in safe mode veel meer kan dan in de normale mode. Hoe kan ik vaststellen dat het een hardware of een software probleem is?

Hoop dat het mij lukt jullie antwoorden te lezen! In ieder geval bedankt voor de hulp alvast.

Dutch

Geplaatst door winnie de pooh
Heb je hem net opnieuw geinstaleerd?

Al gescand op spywere en/of virussen?

klik

Ik heb verschillende images van mijn systeem en het maakt geen verschil of ik die van vorige week of die van een maand of wat geleden terug zet.

Als het een virus zou zijn zou die ook onder safe mode de boel doen crashen.

Dutch

Geplaatst door DutchKnight
Ik heb een ernstig probleem met XP prof. Ik werk nu in safe mode. Als ik XP normaal opstart crashed ie als ik b.v.

Wat cracht er dan precies? Krijg je een blauw scherm?

Als je in veilige modus bent, ga dan naar start>uitvoeren en type msconfig gevolgd door enter.
Ga naar tabblad opstarten en vink even alles uit.
Start de computer opnieuw op, en kijk wat er gebeurt na het opstarten.
Vink nu steeds een vakje aan en start opnieuw op, tot het fout gaat. Dan weet je dat het door het laatst aangevinkte stukje software komt.
Mocht het direct al fout gaan dan heb je een aardige kans dat er hardware niet goed zit.

Geplaatst door Sarvo
Als je in veilige modus bent, ga dan naar start>uitvoeren en type msconfig gevolgd door enter.
Ga naar tabblad opstarten en vink even alles uit.
Start de computer opnieuw op, en kijk wat er gebeurt na het opstarten.
Vink nu steeds een vakje aan en start opnieuw op, tot het fout gaat. Dan weet je dat het door het laatst aangevinkte stukje software komt.
Mocht het direct al fout gaan dan heb je een aardige kans dat er hardware niet goed zit.

Het lukte mij gisteren niet meer om op het internet te komen.

Heb dus niet alles gelezen maar (hopelijk) wel een oplossing gevonden.

Ik heb twee harde schijven met totaal 7 partities.

Ik heb ze één voor één leeg gemaakt en geformatteerd. Vervolgens heb ik eerst een hele nieuwe Windows geïnstalleerd. Toen die bleek te werken heb ik daar een image van gemaakt (maar eerst nog alle updates binnengehaald).

Vervolgens heb ik een image van begin juni terug gezet en tot op dit moment (ca. 9 uur na terugzetten) werkt het allemaal (nog).

Mocht het mis gaan meld ik dat hier nog. Anders probleem opgelost. iedereen bedankt voor de medewerking.

Dutch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan