Probleem met Xp systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PappaBazzi

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Berichten
32
Hallo,

Een week of 5 geleden begon ik met format C:\ en aansluiten de schone installatie van Xp Pro (originele cdrom), incluis SP1. Daarna Sp2 geinstalleerd. Defrag. Daarna Xp Office Pro (originele cd). Vervolgens contact met MS Nld site voor de up grades. Daarna defrag. Vervolgens met MS Back Up bestanden teruggezet. Ergens op dat moment verloor ik de werking van Systeemherstel.
Ik heb op dit moment verder een goed werkende pc, waarbij ik frequent een registerback up, een back up met MS Back Up van de bestanden van alle gebruikers (2) van deze PC. Tot slot middels Norton Ghost een image van de C partitie. Dit alles wordt opgeslagen op de E-partitie van de tweede HD.
Conclusie kan inderdaad zijn: "wat wil je dan nog met systeem herstel?", het is meer de nieuwsgierigheid waarom deze functie er ineens mee ophield. Googelen levert veel hits op, maar praktisch allemaal over de werking van Systeemherstel. Concreet: start -> Help en Ondersteuning - geeft wel weer: "Wijzigingen ongedaan maken met behulp van Systeemherstel ", -> enter -> melding verschijnt in apart venster: "De computer kan niet worden beveiligd met Systeemherstel. Start de computer opnieuw op en voer Systeemherstel vervolgens opnieuw uit". Twee maal gedaan, geen resultaat.
Start -> Conf.scherm -> Systeem -> tabblad systeemherstel: systeemherstel op alle stations uitschakelen is NIET aangevinkt.
Kortom: wat kan er aan de hand zijn en hoe krijg ik systeemherstel weer werkend? Dank alvast!
PappaBazzi
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was, had ik na de installatie van Windows, eerst een Firewall en Anti-virus geinstalleerd voordat ik het internet op zou gaan.
Dan pas alle updates.
Misschien heb je nu tijdens de internet verbinding wel een "rotzakje" binnengehaald die dat euvel veroorzaakt.
 
Laatst bewerkt:
Systeemherstel

A.J.
Had ik erbij kunnen/moeten schrijven, maar dan was het een hele lap tekst geworden....
Ik gebruik standaard antiVir Xp (elk avond upgrade virus-def.). Daarnaast Hitman Pro (minstens 1x/wk). Daarnaast Zone Alarm Security Suite. Ik 'hang' achter een router. Bad bugs hebben denk ik weinig kans (gehad).

PappaBazzi
 
Was eerst helemaal gek van Hitman Pro, maar nu niet meer.
Je kan beter al die anti-spywareprog's los runnen!
Maar los van dat.

Ga eens naar:
-Start
-Uitvoeren
-services.msc
-System Restore-Service

Zet deze maar aan als deze uit staat.

Edit:
Ik zie dat dit stukje overbodig was:
Je kan ook kijken bij:

-Start
-Configuratiescherm
-Systeem
-Systeemherstel
 
Dus direct na de installatie van XP heb je een firewall en anti-virusprogramma geinstalleerd?
Daarna pas het internet op?
Dat was een regel extra geweest in de vraag hahahahaha
Ik zou toch maar even bijvoorbeeld een online scan met
trendmicro of panda doen.
Spybot S&D en Ad-aware laten scannen, dan weten we zeker dat we het niet in die hoek hoeven te zoeken.
Haal Hitman Pro er inderdaad maar af!
 
Opnieuw installeren van systeemherstel:

Start->Uitvoeren-> c:\windows\inf ->OK
Zoek het bestand sr.inf en klik met rechts.
Klik met links op installeren.
Volg verder de aanwijzingen die komen...zorg ervoor dat je de XP-cd bij de hand hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan