Probleem met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

eppounited

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Ik heb net een nieuwe pc gekocht, en ik heb daar geen besturingssysteem bij gekocht, omdat ik deze zelf kan installeren. Als ik nu de CD van XP er in stop, dan gaat hij eerst alles laden, en dan krijg ik een blauw scherm met daarop een tekst, met daarop mogelijke fouten;
Controleer of er voldoende schijfruimte vrij is
Vraag de fabrikant van de hardware naar eventuele updates voor je BIOS.

Onderaan staan de volgende codes:
*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF76B60BF, 0xF7B02208, 0xF7B01F08)
*** pc1.sys - Address F76B60BF base at F76AF000, DateStamp 3b7d855c

N.B. Ik heb op Google gezocht naar mensen met hetzelfde probleem, maar bij andere mensen staat er al een ander besturingssysteem op hun PC, dus die kunnen eventueel nog in veilige modus of laatst bekende juiste configuratie opstarten, maar bij mij is de hardeschijf nog compleet leeg, en kan dit dus niet.

Hoi,

Misschien wordt het wat duidelijker als je even de pc configuratie en type's van de onderdelen van de pc vermeld.

Modag

Laatst bewerkt:
Zit er mischien een SATA harddisk in het nieuwe systeem??

Ja, er zit een SATA disk in.

Dit zijn mijn configuraties:
AMD Athlon X2 4200+
1024MB RAM
DVD - Speler

Meer zit er niet, hij is heel kaal :)

Dan is dat je probleem, de SATA schijf.

Windows XP heeft standaard geen SATA drivers aan boord en kan je harde schijf dus niet vinden.

Op de cd van je moederbord staan als het goed is wel die SATA drivers. Die moet je op een diskette zetten.

Dan, aan het begin van de installatie van XP wanneer daar onderin het scherm of gevraagd wordt, F6 intoetsen en dan met de diskette de drivers laden

Ik heb wel een CD-ROM met de drivers van het moederbord, maar geen diskette station :S, Is die CD ook Bootable denk je?

O nee, dat werkt niet, ik heb alleen 1 cd-rom station, zou het ook werken als ik het op een USB stick zou zetten,en dan een niet-microsoft stuurprogramma zou installeren? Of iets dergelijks?

Vanaf CD gaat niet lukken helaas.

Bij sommige moederborden kun je in de bios Native SATA Support op Disable zetten, soms werkt het dan wel.

Lukt dat niet, dan ben je helaas nog wel even bezig. Je moet dan een zgn. Slipstream maken van Windows XP met geintegreerde SATA drivers.

EDIT:
Je zou kennen proberen om de SATA drivers op USB stick te zetten, maar de kans dat dat met de installatie lukt is klein, maar, niet geschoten is altijd mis!

Tsja, dat is hiervandaan moeilijk te zien, gewoon in de bios zoeken of die optie voorhanden is maar dat is dus NIET altijd zo

Maar wat doet het dan, en denk je dat het staat onder BOOT, of Advanced, of Power, of Main?

Als het er staat staat het onder Advanced en het laat XP denken dat de SATA aansluiting een IDE aansluiting is, even heel kort door de bocht...

Hoi !

Merk/type mobo ?

Anders kunnen we je geen zinig advies geven.

Greetz,

Harry.

Merk = Asus
Type = M2V-MX SE

Btw, ik kan die Native Controller niet vinden, mssn kunnen jullie me nu helpen me deze informatie :S

Voor zover ik weet heeft die VIA chipset die mogelijkheid niet, maar misschien dat @Harry Snor beter op de hoogte is...

Hoi !

@mrmusic: helemaal correct !

De Asus-site is weer es lekker druk, maar de sata-drivers staan gegarandeerd op de meegeleverde CD !
En: in je manual staat hoe te handelen bij een XP-installatie op Sata-HDD. !

Greetz,

Harry.

Wat moet ik nu doen?
Eerst Sata Drivers installeren? Dan XP?
Ik heb geen bureaublad om op terug te vallen :S of een ander besturingssysteem.

Of gewoon voor een paar euro en diskette-drive kopen en plaatsen, dan heb je helemaal nergens meer last van...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan