• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met zoeken waarde ingevuld dmv userform.

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurizzio78

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2012
hallo ik heb volgend probleem,
ik een inschrijfform gemaakt wa onderderdeel is van een groter geheel voor een toernooiprogramma.
het is zo dat ik een database heb met spelersnamen en teams etc en via userform kan ik dan een koppel registratie maken wat dan verwerkt word op een sheet,
nu wil ik via een formule of vert.zoeken een bepaald getal dat dmv userform op sheet gezet word maar dan geeft ie een foutmelding op de plek waar de formule komt
maar als ik dubbelklik op de sheet op het getal wat vanuit userform komt geeft ie dan wel een waarde aan iemand enig idee hoe ik dit komt?
mvg maurizzio labruzzo

indien nodig zal ik een file plaatsen maar zal deze eerst moeten uitkleden omdat er gekoppeld word aan foto's.

dan bij deze de file met verdere uitleg.

de bedoeling is dat ik via vba een formule plak in kolom k van sheet "registrations"
aangezien ik nog niet echt goed ben met vba maak de formule eerst met macro opnemen en plak hem dan.
dit werkt in veel gevallen goed maar nu ik dus op sheet "registrations" een bepaalde waarde wil vinden dmv formule of vert zoeken geeft ie een foutwaarde
en alleen als ik in de kolommen op de cellen h tot j dubbelklik geeft ie pas een waarde aan en soms blijft ie blank.

Bijlagen

Probeer het zo eens in uw code

Code:
Sheets("registrations").Range("anker1").Offset(Targetrow, 7).Value = Label3.Caption
Sheets("registrations").Range("anker1").Offset(Targetrow, 8).Value = Label7.Caption

Probeer het zo eens in uw code

Code:
Sheets("registrations").Range("anker1").Offset(Targetrow, 7).Value = Label3.Caption
Sheets("registrations").Range("anker1").Offset(Targetrow, 8).Value = Label7.Caption
thnx dit werkt

Hallo,

De getallen in de kolommen H en I zijn opgemaakt als 'tekst' in plaatst van als getal. Om de formule in kolom K te laten werken, moet je die eerst converteren naar getallen, bij voorbeeld met deze code:

Code:
    With [H:I]
 .Replace ",", "."
 .NumberFormat = "0"
 End With

"Mosterd na de maaltijd"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan