Probleem metinternet op samsung smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunt51085

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Hallo iedereen,

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om deze topic te starten maar vond nergens een aparte topic.
Ik heb twee dagen geleden een samsung smart tv ES5500 46inch gekocht en wou hem verbinden met het internet met een kabel.
Ik heb dus de kabel van mijn fibertnet telenet router (poort 4) met mijn tv verbonden en dan de configuratie even doorlopen en volgens de handleiding zou dat moeten volstaan.
Niet dus...
Hij maakt wel verbindng met men modemmaar niet met internet.
Bij Samsung zeiden ze dat het ofwel de kabel wou zijn ofwel moest ik de nieuwst firmware downloaden. Firmware heb ik update gedaan en ik heb even met de kabel van mijn digirecorder gebruikt en daar ging het ook niet mee.
Nu gisteren had ik de netwerk gegevens van mijn desktop (ook verbonden met kabel) gebruikt en deze ingegeven in de tv. toen maakt hij even verbinding en kort daarna was het weer gedaan. Vanaf toen gaf mijn vaste pc ook de melding dat er een ip adresconflict is.
Ik had ip, gatway, sebetmasker en dns al automatisch en manueel ingegeven en beide werkt niet.

Weet er iemand wat ik kan doen ? Heb Router al eens uit het stopcontact getrokken en terug ingestoken maar helpt ook niet.
Alle goede raad is welkom. Ben nu opt werk maar alle tips kan ik vanavond wel eens uitproberen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Greetz
Mitchell

Als je de gegevens van een andere PC gebruikt is het niet vreemd dat er dan een conflict komt :)

Gebruik je een vast IP adres of DHCP? Hoe doe je de instellingen op je netwerk? Van mijn eigen TV werkt het gewoon.

Je gebruikt in je text zowel "modem" als "router". Beide zijn echt andere dingen. Ik neem aan dat je inderdaad een router hebt staan gezien je meerdere aansluitmogelijkheden.

Oke,
ik ben precies een beetje verwarrend in mijn uitleg.
Zoveel ken ik er niet van dus ja.
even duidelijker proberen uitleggen nu.

Ik heb mijn telenet fibernet modem (denk ik) en van daaruit gaat is met desktop, digirecorder en draadloze (router) aangesloten.
Nu mijn desktop is hier al drie jaar op ingesteld en heb gewoon toen de kabel aangesloten en dat ging allemaal vanzelf en mijn digirecorder
ging ook vanzelf.
Nu ik weet eigenlijk niet of ik een vast ip adres gebruik of DHCP.
DHCP betekend toch dat er aan elk toestel een nieuw (ander) ip adres wordt gegeven (automatische ophaling) ??
Ik heb op mijn tv reeds getracht om het op automatisch te zetten en dat ging niet. ik heb ook al geprobeert om de laatste 3 cijfers van mijn ip adres
te wijzigen en dan maakte hij even verbinging maar dan direct weer uitgeschakeld en dan kreeg ik de melding op mijn desktop.

Ik hoop dat u nu al een aantal antwoorden hebt op de vragen.

In iedere geval al bedankt om te helpen.

Groeten
Mitchell

En waarop zit nu je TV? op de wireless router? Je fibernet modem zelf geeft maar een beperkt aantal IP's uit. Zitten je IP's in de

192.168.x.y reeks?

zo niet zit je waarschijnlijk in een publiek domein

Mijn tv gaat via mijn fibernet modem idd.
Mijn ip adressen zitten idd in de 192.168.x.y reeks

Ik heb even alle gegevens opgezocht van mijn pc's en dergelijke.
Mijn desktop (windows xp) die via de fibernet met kabel is verbonden
- ip 192.168.0.149
- subnetmasker 255.255.255.0
- standaard gateway 192.168.0.1
- DHCP 192.168.0.1
- DNS 195.130.130.4
195.130.131.4

Mijn laptop (windows 7) die via de draadloze router is verbonden
- ipv4 192.168.0.198
- ipv4 subnetmasker 255.255.255.0
- ipv4 gateway 192.168.0.1
- ipv4 DHCP 192.168.0.1
- ipv4 DNS 195.130.130.4
195.130.131.4

Mijn Ipad 2 verbonden via draadloze router
- ip 192.168.0.101
- router: 192.168.0.1
- DNS: 192.168.0.1
- zoekdomeinen lan_dn

TV (samsung ES5500) gaat via fibernet modem
Manueel ingegeven
- ip 192.168.0.176
- gateway 192.168.0.1
- DNS 195.130.130.4

Automatisch
- ip 192.168.0.100
De ander instellingen zijn dezelfde als bij manueel
In de instellingen van mijn tv kan ik geen DHCP instellingen terug vinden. Is dit normaal ??

Ik weet niet of ik nu nog meer info kan geven en weet nog minder wat ik verkeerd doe. :-)
Hopelijk vind ik hier ergens de oplossing want zou graag men Smart menu kunnen gebruiken.

Alvast bedankt.

De instellingen zien er goed uit.

volgens de handleiding kunnen je het type instellen bij network settings - IP mode

geeft de automatische netwerk popup nog een specifieke melding? Bij het ingeven van een fixed adres kies liefst een laag nummer. zoals 192.168.0.5. gateway uiteraard wel op 0.1

waar heb je dat gevonden in de handleiding.
Heb ze even gedownload op de site van samsung maar kan niet vinden waar dat staat ??

Als je met de auto. netwerk popup diegen op mijn desktop bedoet geeft hij enkel dat er een ip adres conflict is.
Ik heb geprobeert met de 5 achteraan bij het ip adres en dan maakt hj heel even verbinding en een seconde erna test ik het weer en dat doet het het niet meer.
Ik had dit al eens geprobeert om andere getallen in te geven achteraan het ip adres maar telkens even verbinding en dan weer niet.

Ik wou ook eens informeren of ik de allshare en streamfunctie kan gebruiken als ik met mijn laptop en ipad en gsm op wifi zit en met men tv met kabel verbonden ben. Zou bv graag men tv met men samsug galaxy kunnen bedienen. Kan dit als men tv via de draad zit en men gsm via wifi ?
Anders ga ik morgen gewoon wifi dongle halen en hopen dat dat beter werkt.

Alvast bedankt

Heb net iets raar ontdekt.
Ik had even mijn desktop uit poort 1 va men mode getrokken en mijn draadloze router uit poort 2 getrokken.
Heb toen mijn tv in poort 1 gestoken en ten lukte het wel. Toen stak ik de draadloze router terug in poort 2 en ik had geen verbinding meer op tv. Blijkbaar dus iets met de draadloze router. Helaas zou ik deze twee wel constant willen gebruiken en kan ik dus niet constant switchen. Enig idee wat er hier aan de had is ???

Geeft de wireless router ook IP adressen uit? zit de wireless router verbonden via de WAN poort of een van de LAN poorten van die router? Mogelijk proberen twee apparaten addressen uit te delen? Ik heb zoiets wel eerder gezien, maar meestal is het toch ergens een configuratie probleem

geef eens het exacte merk en type op van zowel die modem als van je router. Meestal staat op de achter- of onderzijde vd toestellen.
ik koester trouwens hetzelfde vermoeden als wampier. Als je in de modem kan inloggen, controleer dan of DHCP actief is en controleer hetzelfde op de router.

Hallo iedereen,

Momeneetl werkt het allemaal. Heb den draadloze router ertussenuit gedaan en zit nu op de wifi van men fibernet modem van telenet.
Zal het in de toekomst nog eens bekijken zodat ik het via men draadloze router kan doen.

In ieder geval, bedankt iedereen want ik kan momenteel wel goed verder.

Greetz
Mitchell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan