Hallo iedereen,
Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om deze topic te starten maar vond nergens een aparte topic.
Ik heb twee dagen geleden een samsung smart tv ES5500 46inch gekocht en wou hem verbinden met het internet met een kabel.
Ik heb dus de kabel van mijn fibertnet telenet router (poort 4) met mijn tv verbonden en dan de configuratie even doorlopen en volgens de handleiding zou dat moeten volstaan.
Niet dus...
Hij maakt wel verbindng met men modemmaar niet met internet.
Bij Samsung zeiden ze dat het ofwel de kabel wou zijn ofwel moest ik de nieuwst firmware downloaden. Firmware heb ik update gedaan en ik heb even met de kabel van mijn digirecorder gebruikt en daar ging het ook niet mee.
Nu gisteren had ik de netwerk gegevens van mijn desktop (ook verbonden met kabel) gebruikt en deze ingegeven in de tv. toen maakt hij even verbinding en kort daarna was het weer gedaan. Vanaf toen gaf mijn vaste pc ook de melding dat er een ip adresconflict is.
Ik had ip, gatway, sebetmasker en dns al automatisch en manueel ingegeven en beide werkt niet.
Weet er iemand wat ik kan doen ? Heb Router al eens uit het stopcontact getrokken en terug ingestoken maar helpt ook niet.
Alle goede raad is welkom. Ben nu opt werk maar alle tips kan ik vanavond wel eens uitproberen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Greetz
Mitchell
Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om deze topic te starten maar vond nergens een aparte topic.
Ik heb twee dagen geleden een samsung smart tv ES5500 46inch gekocht en wou hem verbinden met het internet met een kabel.
Ik heb dus de kabel van mijn fibertnet telenet router (poort 4) met mijn tv verbonden en dan de configuratie even doorlopen en volgens de handleiding zou dat moeten volstaan.
Niet dus...
Hij maakt wel verbindng met men modemmaar niet met internet.
Bij Samsung zeiden ze dat het ofwel de kabel wou zijn ofwel moest ik de nieuwst firmware downloaden. Firmware heb ik update gedaan en ik heb even met de kabel van mijn digirecorder gebruikt en daar ging het ook niet mee.
Nu gisteren had ik de netwerk gegevens van mijn desktop (ook verbonden met kabel) gebruikt en deze ingegeven in de tv. toen maakt hij even verbinding en kort daarna was het weer gedaan. Vanaf toen gaf mijn vaste pc ook de melding dat er een ip adresconflict is.
Ik had ip, gatway, sebetmasker en dns al automatisch en manueel ingegeven en beide werkt niet.
Weet er iemand wat ik kan doen ? Heb Router al eens uit het stopcontact getrokken en terug ingestoken maar helpt ook niet.
Alle goede raad is welkom. Ben nu opt werk maar alle tips kan ik vanavond wel eens uitproberen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Greetz
Mitchell