Probleem monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik heb nu enkele maanden een Samsung Syncmaster 215TW. Nu zie ik vaak bij kleine lettertypes een rode gloed om de letters.
Dit is enorm storend.
Als videokaart heb ik sinds een paar weken de Sapphire x1650 PRO 512MB. Ook nu heb ik het probleem nog steeds.
Allerlaatste driver is geïnstalleerd.
Ook kan ik alle kleuren 1 voor 1 terug schroeven, ook dan blijft het resultaat.

Het is voornamelijk bij de letters die dicht op elkaar staan. Zoals bv de i en l. Hieronder ff een screenshotje(crop)
monitor.jpg

Probleem monitor?

Jullie zien natuurlijk niets op het screenshotje, vandaar maar ff een foto:
DSC_5683.jpg

Ik begin maar eens: je hebt toch wel Cleartype Tuning geinstalleerd?

Ik weet niet welk programma je laat zien, maar kun je daarin kiezen voor een ander of een groter lettertype?
Soms zijn de "witruimtes" zo iel, dat de pixels er geen raad mee weten.

Monitor is gekalibreerd met de Spyder 2. Dus contrast, Brightness, en de kleuren zijn gekalibreerd.
Het probleem doet zich dan ook voor bij alle aplicaties. Wel is de achtergrondkleur van belang.
Ik heb in ieder geval een mailtje naar Samsung gedaan, met daarbij ook de foto.

Tja, maar heb je nu wél of niet Cleartype Tuning van Microsoft geinstalleerd? Dat is speciaal ontwikkeld om schermletters op een tft/lcd monitor scherper weer te geven.

Tja, maar heb je nu wél of niet Cleartype Tuning van Microsoft geinstalleerd? Dat is speciaal ontwikkeld om schermletters op een tft/lcd monitor scherper weer te geven.

Sorry, ff vergeten te vermelden. Heb ik dus gedaan, maar geen baat

Okay. Ik hoop dat je van Samsung een antwoord krijgt waar je wat aan hebt. Maar als je Cleartype "aan" hebt staan en de letters van dit reply staan strak en scherp in je beeld...dan zal er niet veel aan te doen zijn. Sommige applicaties gaan nu eenmaal wat "slordiger" om met de opbouw van hun True Type fonts. Maar ook schreefloos of schreef maken verschil. Times New Roman heeft schreven (vlaggetjes) aan de stokjes en daardoor blijft er altijd al meer afstand tussen de letters. Maar ook de schermresolutie heeft er invloed op. Maar...succes! :)

Net toch maar eventjes telefonisch contact opgenomen met een reparatie centrum van Samsung. En deze deden absoluut niet moeilijk, en komen hem gelijk omruilen.

Dat is nog eens service, gefeliciteerd! :)

Ik moet het eerst natuurlijk nog maar zien dat ze hem zonder problemen omruilen, maar wanneer het zo is, sta ik er idd van te kijken hoe goed de service is.
Mjah, het was dan ook geen goedkope monitor.

En ik zou erg graag willen horen of die letterproblemen ook opgelost zijn.

Had je het ook al met een hogere resolutie geprobeerd? meestal zijn die vervormingen dan ook gelijk weg.

Overigens kun je met die tuning software meer, als je het progje download, en bij advanced, de LCD screen striping instellen, en ook nog de contrast settings instellen.

Ik heb een 940BF, en had het eerst ook, en na vele instellingen geprobeerd te hebben, is het nu weg.

En in Vista heb ik er helemaal geen last van, zonder verder iets ingesteld te hebben.

Ik zit op de maximale resolutie. 1680x1050 32 bits en 60 HZ.
En wat betreft het contrast, de monitor is gekalibreerd met een Spyder2.

Sorry, ff vergeten te vermelden. Heb ik dus gedaan, maar geen baat

Hier vertel je dat je het wel hebt gedaan, via die website?

En die Spyder2, heeft denk ik meer te maken met de kleurtonen, niet met het aanspreken van de pixels, naast degene die aangesproken moeten worden, die gloeien nu mee, wat niet de bedoeling is.

Had je het ook al met een hogere resolutie geprobeerd? meestal zijn die vervormingen dan ook gelijk weg.

Overigens kun je met die tuning software meer, als je het progje download, en bij advanced, de LCD screen striping instellen, en ook nog de contrast settings instellen.

Ik heb een 940BF, en had het eerst ook, en na vele instellingen geprobeerd te hebben, is het nu weg.

En in Vista heb ik er helemaal geen last van, zonder verder iets ingesteld te hebben.

Screen striping ook anders gezet, maar geen resultaat. Ook spelen met het contrast heeft geen invloed.
Overigens, contrast en helderheid worden met Spyder2 wel aangepast

Nog een keer: type eens hier in het forum

kill kllkill!!!!!!!

kill kllkill!!!!!!!

kill kllkill!!!!!!!

Als er geen "gloeieffecten" te zien zijn, ligt het niet aan je monitor, maar aan de applicatie(s).

Bij die letters zie ik het juist heel erg
Zowel in Firefox als in IE. Ongeacht de lettergrootte zelfs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan