probleem na geheugen bijplaatsen,iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardo13

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
13
Goeiemorgen,ik zit met een probleem,ik heb pas mijn intern geheugen uitgebreid
ik had 256 mb geheugen.
Toen ik de geheugenstrip uit mijn moederbord haalde stond erop 256 mb ram ddr,
Naar de mediamarkt gegaan nog een strip van 256 mb ddr 333mhz gehaald.
Past precies op mijn moederbord,niks aan de hand alles werkt prima en de computer werkt nu ook veel sneller,het enige nadeel is dat als ik nu soms gewoon bezig ben op de pc met aantal programma's ,internet enzo aan dat hij dan plots uitvalt ,en de computer zich opnieuw gaat opstarten.heb dit nu al 4 a 5 x meegemaakt..Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Download het progje Memtest eens en laat dat minimaal eens een uurtje of zo het geheugen testen. Wellicht heb je een niet geheel jofel reepje gekocht en moet dit geruild worden.
Om jezelf mogelijk een heleboel gezeur te besparen is het wellicht aan te bevelen de oude geheugenstrip tijdelijk te verwijderen als je memtest uitvoert.

Als in beeld tijdens het testen van dat nieuwe stripje dan errors worden gevonden hoef je alleen maar de prt screen toets in te drukken en het dumpje in Word of zo te plakken en uit te printen. Neem dat dan mee naar de winkel als je het reepje gaat ruilen.

Er vanuit gaande dat het e.e.a. aan dat reepje ligt.............

Download memtest
 
Laatst bewerkt:
Download het progje Memtest eens en laat dat minimaal eens een uurtje of zo het geheugen testen. Wellicht heb je een niet geheel jofel reepje gekocht en moet dit geruild worden.
Om jezelf mogelijk een heleboel gezeur te besparen is het wellicht aan te bevelen de oude geheugenstrip tijdelijk te verwijderen als je memtest uitvoert.

Als in beeld tijdens het testen van dat nieuwe stripje dan errors worden gevonden hoef je alleen maar de prt screen toets in te drukken en het dumpje in Word of zo te plakken en uit te printen. Neem dat dan mee naar de winkel als je het reepje gaat ruilen.

Er vanuit gaande dat het e.e.a. aan dat reepje ligt.............

Download memtest
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit programma gedownload,maar als ik hem open nadat hij is geunzip dan krijg ik al meteen een fout melding met error!

memory error detected pair 21045896 does not store values accurately.
see the online faq.... dus voordat ik uberhaupt een test heb uitgevoert krijg ik al een error..enig idee wat er mis zou kunnen zijn aan die geheugenstrip?
Volgens die medewerker moest dit de goede zijn en goed werken,heb de bon ook niet meer dus ruilen is ook geen optie...:(
 
Tja, bon weggooien is niet zo handig, dan heb je idd. nu een probleem............
 
Tja, bon weggooien is niet zo handig, dan heb je idd. nu een probleem............

maar wat zou er dan mis zijn aan diegene die ik nu in mijn moederbord heb, en de oorzaak dat hij hem opnieuw gaat opstarten? Als ik weer een nieuwe a 40 eu aanschaf wil ik wel cker weten dat deze het goed doet...
 
Ga eerst eens in je bios kijken hoe de geheugen timings staan, zet deze op 'auto'(by SPD) als ze dat nog niet staan.
Kijk verder even of je de mogelijkheid in het bios hebt om 'reset configuration data' op enabled te zetten, hierdoor wordt bij de eerstvolgende herstart de hardware opnieuw bekeken en ingesteld door het bios.
 
Ga eerst eens in je bios kijken hoe de geheugen timings staan, zet deze op 'auto'(by SPD) als ze dat nog niet staan.
Kijk verder even of je de mogelijkheid in het bios hebt om 'reset configuration data' op enabled te zetten, hierdoor wordt bij de eerstvolgende herstart de hardware opnieuw bekeken en ingesteld door het bios.

oke daar heb ik wat aan zal dat gaan proberen.
Alleen heb ik nog geen idee wat de bios is ofzow en waar ik dat dan kan checken..zoveel kaas heb ik er nou ook weer niet van gegeten..alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan