Probleem na HD-crash. Hoe verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldnl

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
Trouwe HD van laptop is na 4 zware gebruiksjaren 'gecrashed'
Nog 2 keer aangekregen maar daarna niet meer. Als ik de oude HD toegankelijk maak via USB is alles zichtbaar, kom alleen niet in 'mijn documenten'.

Zit nu met 2 vragen:

1.
Nwe HD gekocht, had slipstream CD nog liggen (gemaakt 3 maanden terug voor lol)
na install XP-pro is E de opstart (NTFS) en C een FAT32.
==> wil graag C ook als NTFS en booten vanaf C

2.
Om in 'mijn documenten' te komen heb ik al een progje uit een thread gedownload. Dit voegt een extra tab toe bij Eigenschappen. Daar kan ik wel mee in Mijn documenten komen maar verdere aanpassingen bij de submappen doet hij niet. Dus geen oplossing.
Ondertussen download ik knoppix Live CD.

Iemand tips? Ik ben geduldig en kan goed lezen.

Kan je er nog wel een backup van maken.

Kan je er nog wel een backup van maken.

Als USB-schijf is hij toegankelijk. Bedoel je 'mijn documenten' back-up maken naar schijf van andere willekeurige pc? Verdwijnen daarmee de beveiligingsinstellingen zodat ik daarna weer toegang heb tot 'mijn documenten'?

@humpe:
Met NTBackup lukte het inderdaad om van de locked mappen een backup te maken en als ik die naar een willekeurige locatie 'restore' zonder beveiligingskenmerken, dan is de content toegankelijk! Pffff een zorg minder! Thanks voor de ogenschijnlijk simpele maar zeer werkzame oplossing!

Nu blijft nog overeind: hoe fix ik mijn harddisk partitieprobleem (Zie eerste vraag)
C = FAT32 en E = NTFS. E = aangewezen als opstartschijf terwijl ik C dat wil laten zijn en ook wil ik dat C het systeem bevat, dat is nu op E gezet.

Iemand een draadje of idee dat me verder helpt?

Die slipstream CD geeft toch op zeker moment de normale Setup van XP? Daar moet je kiezen voor een schone installatie, waarna Setup je de kans geeft partities te laten verwijderen en te maken en op te geven op welke partitie je XP wilt installeren. Even goed in de keuzemenu's van Setup kijken.

Die slipstream CD geeft toch op zeker moment de normale Setup van XP? Daar moet je kiezen voor een schone installatie, waarna Setup je de kans geeft partities te laten verwijderen en te maken en op te geven op welke partitie je XP wilt installeren. Even goed in de keuzemenu's van Setup kijken.

Klopt! In mijn gebruikte versie niet; een unattended versie gebrouwen, maar in de cd die ik een dag ervoor had gemaakt, was ik niet zo stom. Nu is alles naar behoren.

Heb nog een probleem... mijn account en de mappen in Doc & Sett.. heten 'gebruiker' en niet mijn naam, die ik wel heb ingevoerd in 'config' - 'gebruikers'

Jullie nog een idee hoe ik dat kan wijzigen? (Ik dacht aan: Nieuwe Account maken en daarna de huidige wissen?) maar liever iets chiquers ivm registry rommel enzo...

Update: mijn file probleem is opgelost met NTBACKUP en een restore zonder security settings. Was een goede tip van Humpe.
Mijn nieuwe hd is nu ook goed gepartitioneerd, dankzij een niet te overdreven unattended... dat ik dat zelf niet had bedacht, maar tja ben ook geen piloot op een 737 ;)

Laatst bewerkt:
Daar is een methode voor, bekijk deze handleiding en dan vooral "Instellingen van een account kopiëren naar een ander account." Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan