Probleem na herinstalatie Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijko

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Hoi,
Ik zit hier met het volgende probleem:
Op een computer heb ik windows xp geherinstalleerd. Nu na de installatie als hij voor het eerst weer op gaat starten onstaat het probleem. Als hij bij het scherm komt waar windows xp staat en er onder in een balkje de kleurtjes voorbijkomen(kan het even niet anders uitleggen) hangt de pc vast en doet totaal niks meer. Ik heb al geprobeerd het nog een windows xp te installeren maar zonder effect
Iemand een idee?

Sata is niet aan de orde bij dit probleem. Als SATA aanwezig zou zijn komt TS niet eens door het begin van de installtie heen, ic. de installatie van Windows stopt al voordat deze feitelijk begonnen is.

Vandaar de vraag, hele installatie doorlopen!

Het kan zijn dat TS nog nooit of niet vaak installeeert. Mogelijk is hij/zij er niet bijgebleven.

Wel eerst de installatieCD de hdd laten formatteren?
Jep heb alle parties verwijdert, Daarna een c partie aangemaakt en een d partie. Op de c heb ik hem geinstalleerd.
Ook ben ik er de hele installatie bij gebleven. Het rare is dus dat ik dit juist al wel veel vaker gedaan heb en dit nog nooit ben tegen gekomen.

Wat gebeurt er als je op F8 drukt als de machine aangaat (een aantal keren kort achter elkaar op F8 drukken)?

Ik heb overigens de installatie cd de hdd inderdaad laten formatteren. De c partie in iedergeval want dat moest toen ik Windows daarop wou installeren.

@Aptje, sorry, maar ik heb toch de indruk dat je beter moet lezen...............

TS schrijft in zijn openingspost héél erg duidelijk dat de installatie doorlopen is. Vervolgens kom jij met een verhaal over SATA en F6 etc. etc. (wél een correct verhaal) maar nogmaals, da's bij de situatie waartegenaan TS loopt, niet aan de orde.

Laatst bewerkt:
Tijdens de installatie heb je de procentuele voortgang gevolgd en geen 'vreemde' dingen gezien, m.a.w. de installatie verliep normaal?

Net de pc nog maar eens een keer opnieuw laten opstarten en nu gaat hij wel verder(?)
Hij is nu windows zelf aan het installeren.
Ik zal het hier posten als het gelukt is ja of nee.
in iedergeval alvast bedankt voor alle hulp!

Het duurde gewoon dus even alvorens de installatie zijn voltooiing ging uitvoeren.............

Het duurde gewoon dus even alvorens de installatie zijn voltooiing ging uitvoeren.............
Nee niet echt maar dat maakt niet uit. Installatie is voltooit en alles werkt.
Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan