Probleem na het verwijderen van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDoon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Goedenavond,

Toen ik gisteren mijn harde schijf aan het opruimen was heb ik ongeveer 30GB aan films en muziek verwijderd. Ik heb alles in één keer geselecteerd en op delete gedrukt. Ik kreeg de vraag of ik de bestanden definitief wilde verwijderen. Ik klikte op "Ja" en zag de bestanden verdwijnen. Aangezien het een groot pakket was en deze volgens mij niet in de prullenbak gaat in verband met de grote (30GB) keek ik meteen hoeveel ruimte ik had op mijn schijf (leeg is 'ie 120gb) en ik zag bij eigenschappen dat de schijf maar slechts 9GB vrije ruimte aangaf. Ik had net bijna 30GB verwijderd.....vreemd. In mijn prullenbak kwamen de bestanden niet voor.

Na de pc opnieuw opgestart te hebben werd er nog steeds aangegeven dat er 9GB vrije ruimte was. Ik heb meerdere programmatjes gebruikt, je weet maar nooit, Ad-Aware, CCleaner, Registery Mechanik etc.etc. Maar hij geeft nog steeds 9GB aan.

Ik heb gezocht naar een aantal films waarvan ik wist dat ik ze verwijderd had. Misschien zitten ze in een andere map dacht ik....maar helaas de bestanden staan er niet meer op en zijn dus foetsie zonder dat ik hier meer vrije ruimte door heb gekregen.

Heeft iemand hier een verklaring voor of nog beter gezegd een oplossing?

Alvast bedankt,

grt.
Jasper

Laatst bewerkt:
het kan zijn dat je op je computer verschillende partities hebt, bv je windows boot partitie, die bv 90 GB bevat, en dat de rest een andere partitie is, dus heb je nog 9 gig over op je partitie van je windows

en anders zou ik het niet weten ? formatteren ?

Bedankt voor je reactie!

Nee, dat is het niet. Mijn G:schijf heb ik naast de C: en de D: schijf.
Op C: staan de programma's op D: de muziek en op G: van alles, muziek, films,

De G: schijf is dus puur voor bestandjes en niet voor programma's. Deze schijf heb ik er zelf 2 jaar geleden ingehangen.

iemand anders nog een idee?

CCleaner heb ik meerdere malen gebruikt zie ook mijn eerste post maar het helpt niet.

Jasper

Zet eerst in mapoptie alles zo, dat je de verborgen en systeem bestanden kunt zien, en kijk met TreeSize waar wat en hoe groot de diverse mappen en files zijn.

Dank!!

Ik TreeSize even geinstalleerd en wat zie ik. De G: is voor 90GB gebruikt. Hij zou nu richting de 60GB moeten zitten aangezien ik nog steeds aan het zoeken ben waar die bestanden zijn die ik gisteren gewist heb.

Laat op G de schijfcontrole los, met de twee opties, bestandscontrole én opsporen en repareren beschadigde sectoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan