Probleem na het verwisselen van processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

FRNick

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
7
Hoi,

Ik heb net mijn oude processor (AMD 4200 X2 2,2 ghz) vervangen door een AMD 6000 X2 3,1 ghz maar nu wilt mijn systeem niet meer opstarten krijg alleen zwart beeld. heb nu mijn oude processor er weer in gedaan en hij doet het gewoon weer, zou echt niet weten waar het aan ligt...mijn moederboord is een asus m2n SLI Deluxe

Hoop dat iemand mij verder kan helpen

alvast bedankt :)

Gr Nick
 
Het eerste dat mij zo te binnen schiet is een bios herkennings/installatie probleem. Heb je het laatste bios voor het mobo, of iig bios dat is uitgekomen nádat die processor op de markt is gekomen?
 
Goedemorgen,

Allereerst hartelijk dank voor juillie snelle reactie, het is idd zo dat mijn bios geupdate moet worden. Alleen weet ik nu niet welke 6000 X2 ik heb, het is in ieder geval een 89 watt maar daar vind er 2 van.

1: Athlon 64 X2 6000+ (CZ),2MB,rev.F3,89W,SocketAM2

2:Athlon 64 X2 6000+ (DO),1MB,rev.G2,89W,SocketAM2

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=M2N-SLI Deluxe

Ben niet zo bekend met het updaten van het bios, ik heb altijd gelezen dat het best gevaarlijk kan zijn en dat je het alleen moet doen als het nodig heb.

Heb mijn handleiding van mijn mobo al door gespit maar daar ben ik ook niet veel wijzen van geworden (helaas).

Misschien dat iemand mij hiermee een beetje opweg kan helpen.

Alvast hartelijk bedankt en fijne dagen toegewenst.

MVG Nick
 
Hoi,

Is er niet iemand in de buurt die dat wel vaker heeft gedaan want als het misloopt kan je je moederbord vervangen.
En als je de laatst bios versie neemt zit je altijd goed.

Modag
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ben al weer iets verder gekomen denk ik, weet bijna zeker dat het deze is Athlon 64 X2 6000+ (DO),1MB,rev.G2,89W,SocketAM2 op de doos staat dat hij 1 MB Cache heeft. (Zit al best lang te lezen dus heb er overheen gekeken denk.) Weet nou alleen nog niet waar dat F3 en G2 voor staan.

Het is iig deze processor http://www.informatique.nl/113465

MVG

Nick
 
Hoi,

Dat is fijn dat je weet welke processor je hebt, maar mag ik vragen wat je bedoeld met F3 en G2 en heb je me vorige bericht gelezen?

Modag
 
1: Athlon 64 X2 6000+ (CZ),2MB,rev.F3,89W,SocketAM2

2:Athlon 64 X2 6000+ (DO),1MB,rev.G2,89W,SocketAM2

Het staat na rev

Misschien enig idee??

Ja ik heb gelezen dat ik mijn moederboord kan beschadigen als ik de verkeerde update neemt en dat de laatste altijd goed is ;)

Nick
 
Laatst bewerkt:
Oke maar wat wil je nu wil je het dat ik het uitleg en dat je het zelf wil gaan proberen?

Modag
 
Laatst bewerkt:
Zodra ik een diskette heb gevonden gaat ik het proberen.

bedankt voor jullie support!

Ik laat nog van mij horen of het gelukt is (of niet)

MVG

Nick
 
Ik was even offline en kom nu pas weer terug in het topic. Asus heeft een allemachtig goed werkende Windows bios update tool. Geen geklungel in het DOS met bijbehorende foutmeldingen en andere biosrampen. Simpelweg IN Windows de biosupdate installeren. Heb ik reeds 3x gedaan sinds ik mijn Asusmachine heb en is 3x probleemloos gelukt.
 
Heb de tool gevonden...werkt inderdaad prima, bedankt voor de tip!

allemaal bedankt voor jullie hulp:)

MVG Nick
 
Het is leuk dat de biostool naar je tevredenheid is, maar waar ik bijzonder nieuwsgierig naar ben is of je probleem is opgelost?
 
ik vond bij de bios update bij asus alleen een link naar de dos-versie.
Ik ging dus twijfelen of er wel onderrsteuning was voor de windows-versie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan