Probleem na laatste update van GOM Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLMarty

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Hoi allemaal,

Ik heb een HP Pavilion G7 Laptop en kijk daarop veel films, hetzij thuis (internet verbinding) via een HDMI kabel op m'n TV of onderweg gewoon op de Laptop. (geen internet verbinding)

Sinds de laatste update van GOM Player (Latest Version: 2.2.62.5207 van June 25, 2014) heb ik het volgende probleem;
Als ik GOM Player start, hetzij direct of dubbelklik op een aan GOM Player geassocieerd bestand (.avi, .mkv ofzo) en ik ben niet online (LAN kabel eruit) dan verschijnt de volgende error mesage op mijn scherm;

Bekijk bijlage 215531

Als ik wel online ben start GOM Player gewoon op en speelt het bestand af.
Klikken op 'close' resulteert in het (denk ik) proberen van opstarten van GOM Player maar dat lukt niet, waarna de error message opnieuw verschijnt. Bij klikken op 'homepage' ga ik naar de Koreaanse site van GOM Player, waarmee ik dus ook niet verder kom.

Iemand een oplossing? (terugzetten van vorige versie(s) had ik ook al aan gedacht maar zie ik niet echt als een oplossing)

B.v.d.

NLMarty.

Ik wantrouw software die niet functioneert zonder werkende Internet-verbinding (mail- of browserprogrammatuur daarvan uitgesloten, natuurlijk. :D)
Een uitzondering is als je in de voorkeuren zou hebben aangegeven dat er naar updates gezocht mag worden bij het opstarten van de software. Kijk daar dus even goed naar.
Een andere uitzondering zou kunnen zijn dat je aangegeven hebt dat de gegevens van de af te spelen media verrijkt mag worden met gegevens van Internet (album-afbeeldingen, mp3 tag-informatie etc.). Kijk ook daar naar.

PS: Je link naar de bijlage is niet te openen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik wantrouw software die niet functioneert zonder werkende Internet-verbinding (mail- of browserprogrammatuur daarvan uitgesloten, natuurlijk. )
Ik ook! Vandaar dat ik m'n probleem plaats. :)

Een uitzondering is als je in de voorkeuren zou hebben aangegeven dat er naar updates gezocht mag worden bij het opstarten van de software. Kijk daar dus even goed naar.
Dit heb ik direct even uitgeprobeerd maar het probleem blijft bestaan! :mad:

Een andere uitzondering zou kunnen zijn dat je aangegeven hebt dat de gegevens van de af te spelen media verrijkt mag worden met gegevens van Internet (album-afbeeldingen, mp3 tag-informatie etc.). Kijk ook daar naar.
Ook hier heb ik naar gekeken bij de instellingen (preferences) van GOM Player maar zulke instellingen kan ik daar niet vinden. Bij mijn weten heeft GOM Player die ook nooit gehad. (PowerDVD b.v. heeft die (nu) wel).

PS: Je link naar de bijlage is niet te openen.

Nieuwe poging bijlage bijvoegen;

GOM Player Error.jpg

hoop dat het er nu wel op staat!

Beetje raar dat die melding alleen optreedt als je niet met Internet verbonden bent, want de melding doet net alsof de installatie op je pc niet goed is.

Verdere tips dan die ik al gegeven heb heb ik niet. Meld je bij de maker of zijn support-forum als die bestaat.

Tijs.

Beetje raar dat die melding alleen optreedt als je niet met Internet verbonden bent, want de melding doet net alsof de installatie op je pc niet goed is.
Dat vind ik nou juist ook zo raar! :mad:

Verdere tips dan die ik al gegeven heb heb ik niet. Meld je bij de maker of zijn support-forum als die bestaat.
Ik heb het internet en forums al afgezocht maar niets vergelijkbaars gevonden. Alleen iemand op de FaceBook pagina van Gom player die een soortgelijk probleem had na de laatste update. Die heeft (met enige moeite) de vorige versie van een update terug gezet en is nu van het probleem verlost. Dat ga ik nu ook doen en ik meld hier dan wel hoe dat gegaan is.

Groet

Er is nóg een feature die Internet toegang vereist: GOM Player gaat zelf op zoek naar codecs als je een bestand afspreelt met een codec die je niet al op je pc hebt.
Zie ook deze link, dus mogelijk ben je van je probleem af als je de daar genoemde CoreAAC Audio Decoder op je pc zet.

Support-center van GOM Player: hier (wordt ook in de link van hierboven genoemd). Daar zou ik het probleem neerleggen dat je nu hebt (en CoreAAC Audio Decoder je probleem niet oplost).

Tijs.

Hoi Tijs,

Ik heb GOM Player inmiddels al van mijn Laptop verwijdert. Dit met IOBit uninstaller die na een grondige diepe scan óók alle register verwijzingen van GOM Player verwijdert. Daarna heb ik een versie van enkele maanden geleden geinstaleerd waarmee ik nooit problemen ondervond. Uiteraard heb ik daarna direct bij preferences de automatische updates uitgezet. Het werkt nu weer als vanouds zonder problemen.

Overigens heb ik eerst op de site van GOM Labs het probleem gemeld maar daar tot nog toe geen reactie op ontvangen. :mad:

Ik begrijp je verhaal over de codecs en ik heb die meldingen wel eens voorbij zien komen ja, maar ik vermoed dat het niets met mijn probleem van doen heeft.

Ik ga dit zometeen, alhoewel géén echte oplossing (die moet van GOM Labs zelf komen denk) als opgelost afmelden.

Dank voor alles!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan