Probleem na router reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airevende

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Hallo allemaal! Ik heb een vraag over het instellen van de router na een reset.

Ten eerste, we hebben een 54g turbo router van Sitecom. De laptop waarmee ik de router wil instellen heeft windows vista, windows firewall staat aan en we hebben internet via glasvezel.

Wij thuis hebben drie computers, een vaste computer en twee laptops. Een paar dagen geleden kwamen we met de laptops niet meer op internet. In eerste instantie dacht ik dat dit met de verbinding te maken had, maar na een dag of 2/3 bleek dat niet zo te zijn. Ik met mijn HP laptop kreeg steeds de medeling 'de instellingen die op deze computer zijn opgeslagen, komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.' mijn broer met zijn toshiba laptop kon er gewoon niet opkomen. Internet op de vaste computer doet het wel. Na wat geklungel besloten we de router maar te resetten en daar zit ik nu vast.

Na de reset begon ik bij stap 1van de handleiding, namelijk verbinden met het draadloze netwerk sitecom. Na de reset staat er nu in mijn netwerklijst een onbeveiligde sitecom bij, dus ik neem aan dat dat hem moet zijn. Maar ik als ik verbinding wil maken kan dit niet, ik krijg de melding 'het maken van een draadloze verbinding is mislukt omdat geen reactie is ontvangen van de draadloze router of het draadloos toegangspunt.' Ik heb ook nog even gekeken op de toshiba laptop van mijn broer, daar staat geen onbeveiligde sitecom in de netwerk lijst, wel staat er nu bij hem in de netwerklijst een sitecom met de melding dat instellingen op de computer zijn opgeslagen niet overeenkomen.'.

Internet op de vaste computer doet het nog steeds. Mijn vraag.... wat moet ik doen? Ik heb echt geen idee en ben ook redelijk onervaren met dit soort dingen.

De vaste computer heeft internet via kabel?

Staat uw draadloos internet ingeschakeld op je router(na de reset)?

De vaste computer heeft inderdaad gewoon verbinding via de kabel. Of draadloost internet staat ingeschakeld op mijn router... geen idee, hoe check je dat? (zoals ik al zei, redelijk noob met dit soort dingen ;))

Door eens in te loggen op je router.

Je gaat op je vaste PC naar start --> uitvoeren Daar typ je CMD.
In het zwarte scherm typ je: ipconfig

Uw Default gateway onthoud je.

Je opent een internet explorern en typt daar je default gateway in.

Ik vermoed:
inlog: admin
paswoord: <leeg> niks nada ENTER dus

Als ik ipconfig intoets dan krijg ik:

ethernet-adapter LAN - verbinding:

Mediumstatus ........:medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS achtervoegsel:

Bij ieder puntje, adapter voor draadloos LAN draadloze netwerkverbinding, tunnel -adapter LAN verbinding etc. krijg ik diezelfde medium ontkoppeld melding

Vreemd toch? Ik kan inderdaad wel met de vaste computer op internet. Zowel voor de router reset als na de router reset, internet via de vaste computer doet het prima. Maar met beide laptops lukt het niet!

Als ik op de vaste computer ipconfig intyp krijg ik namelijk wel een lijst met o.a gateway.

Laatst bewerkt:
Oké. Vaste PC = vaste computer. :cool:

Typ die Default Gateway eens in in een Internet Explorer.

;) Op de vaste pc kan ik de gateway intypen en kom ik in de router instellingen.

In één van de (vele) mnuutjes moet je kunnen zien of je draadloos ingeschakeld is.

Er is een menuutje dat wireless heet. Heb het even gechecked. Er zijn vier subkoppen in dat menu, basis, uitgebreid, beveiling en acl. Nou beveiling heb ik nog niet ingeschakeld. Bij ACL staat wel iets over draadloze toegangscontrole iets met mac adresfiltering (kan wel ff een screenshotje maken) en Draadloos toegangsbeheer inschakelen (dat nu niet is ingeschakeld). Verder nog iets in het menuutje home dat over dat lan 1t/m 3 niet aanwezig zijn, geen kabel gedetecteerd, lan 4 is wel een link aanwezig...

Nadeel is dat ik niet precies weet waar ik moet zijn (wireless settings leek me het meest voor de handliggend) maar er staan nog wel meer dingen allerlei afkortingen, letters etc die ik niet allemaal snap

Ik kijk nog wel even verder

Ik zou enkel basis bekijken. Het overige is voor later. Eerst proberen om een connectie te maken.

Kan je het menu vande basic eens posten?
Ik denk dat het voor de hand moet liggen en dat je iets kan aanvinken als zijnde: Draadlos inschakelen.

Hoi allemaal! Heeft iemand nog tips? Ik kan dus in de router instellingen op de vaste computer maar ik kan niks vinden over draadloos aanzetten of iets in die geest ;)

Niet voor zover ik kan zien. Binnen de Wireless zijn er vier koppen..

Basis
  • Operation Mode
  • RF-Band
  • SSID
  • Kanaal

Uitgebreid
  • Fragment minimale waarde
  • RTS minimale waarde
  • Beacon-interval
  • DTIM-periode
  • Maximale gegevenssnelheid
  • Preamble-type
  • Broadcast SSID
  • CTS-bescherming
  • TX-voeding
  • Turbo-stand
  • WMM

Bij deze lijst zijn er drie dingen die je kan in/uitschakelen. Ingeschakeld staan Broadcast SSID en Turbo-stand en uitgeschakeld staat de WMM

Dan is er nog de beveiliging

En tot slot nog de kop AAC waar ze het hebben over de MAC-adresfilteringstabel ofzoiets. Daar staat wel iets over draadloos toegangsbeheer maar daar staat geen vinkje bij. http://img.photobucket.com/albums/v641/Miriam-dg/Image3.jpg

Ik heb nog een vraag... ik heb vandaag de internet kabel uit de router getrokken en in mijn laptop gedaan.. hoort internet het dan gewoon te doen (ik dacht van wel, maar hij weet geen verbinding te maken met het internet... als ik hem terugstop in de router dan doet internet het op de vaste computer het wel direct weer)

Ik denk dat ik maar eens moet gaan bellen naar sitecom ofzo.. in ieder geval bedankt voor de hulp. Als iemand nog tips heeft graag ;)

Normaal zou het inderdaad moeten werken.

Ik heb eerlijk gezegd niet echt nog meer visies die u verder kunnen helpen. Ik zou voor het toestel moeten zitten. Via deze weg is het te complex. Hopelijk kunnen ze u helpen!

succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan