Probleem na schone installatie windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuvjee

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Dag mensen,

Gisteren heeft de laptop van mijn zus een schone installatie van Windows Vista gekregen. Nu heb ik enkele problemen gehad.

Geen stuurprogramma voor de videokaart: inmiddels opgelost

Geen stuurprogramma voor de Netwerkcontroller

Geen stuurprogramma voor de SM-buscontroller

Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar deze twee controllers voor zijn, en het enige probleem is ook dat er geen draadloze internetverbinding kan worden gemaakt.

Ik heb op internet gezocht en hieruit opgemaakt dat de BIOS moet worden geupdate.

Biostype: Phoenix
Biosversie: PBPE2L0N.P10

Op de site van Phoenix kan ik geen update vinden, en de site van Packard Bell geeft ook geen drivers.

Iemand die mij kan helpen?

Het gaat hier om een:
Packard Bell Easynote MH36-U-022NL

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Het Bios hoef je niet te updaten, want je blijft dan met hetzelfde probleem zitten. Je moet de drivers hebben en die vind je bij Packard Bell op de site.

Ja sorry, ik heb dus verkeerd gekeken. Enig idee welke ik zou moeten downloaden?

Heb een driver voor de chipset gedownload, en het probleem met de SM-buscontroller is weg.

Alleen de netwerkcontroller nog. een suggestie?

Laatst bewerkt:
De Chipset en de netwerk drivers even het juiste besturingssysteem kiezen.:)

Heb de driver geinstalleerd, maar het het probleem met de netwerkcontroller blijft aan.

Herstert de laptop eens na het instaleren van de chipsetdrivers en dan de netwerk drivers en weer een herstart.

Zoals ik aangaf eerst de chipset driver geïnstalleerd en daarna de netwerk driver? Het zijn drivers van Packard Bell en specifiek voor jou notebook.

Ja dit heb ik gedaan. van de site afgehaald, dus voor deze specifieke laptop.

Het probleem blijft aan.

Maar die driver was (denk ik) voor de netwerkadapter, en deze werkte al. het gaat om de netwerkcontroller, die op dit moment staat onder 'overige apparaten'. Het kan maar zo dat dit hetzelfde is hoor, maar ik zeg het maar even.

Je hebt een LAN driver is netwerk met kabel en je hebt een WLAN driver is voor draadloos. Beide worden aangestuurd door de netwerk-controller. Ben je die SMbus-controller al kwijt?

Ja, dit is gelukt met de Chipset. Hierna opnieuw opgestart en de driver voor het netwerk geinstalleerd en ook opnieuw opgestart. Het probleem met de netwerkcontroller blijft.

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Deze melding geeft hij weer.

Als je er op de PB site niet uitkomt moet je even kijken of je Driver Genius Pro te pakken kan krijgen. Die laten scannen en de drivers laten zoeken en installeren en je bent van je probleem af.
Werkt in 99% van de gevallen die ik heb.

Ja ik heb dit programma gedownload, alleen het probleem is dat wanneer ik de drivers wil updaten ik een licensiecode nodig heb. Deze kost 30 euro en dat ben ik niet van plan;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan