probleem na stroomuitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Nadat door kortsluiting de strroom is uitgevallen terwijl mijn pc aanstond heb ik nu een probleem met een externe harde schijf. Ik zal het proberen uit te leggen:
Eerst stond hij als verwisselbaar medium onder J, nu staat ie in één keer onder M. Ik had de snelkoppeling naar J in mijn werkbalk staan maar die is nu in één keer veranderd in een snelkoppeling van een cd speler. Kortom, ik snap er niets van maar wil mijn harde schijf gewoon weer als J zien staan. Hoe moet ik dat doen?

bedankt voor je reactie. Ik heb de snelkoppeling verwijderd maar als ik dan kijk bij mijn computer dan staat de harde schijf nog steeds als M aangeduid, dit moet echter J zijn. Het is misschien wel een domme vraag van mij maar ik ben niet zo heel technisch aangelegd. Hoe krijg ik die harde schijf weer als J in mijn werkbalk?

Confugiratiescherm>Systeembeheer>Computerbeheer>Schijfbeheer.

Daarin kan je de letter veranderen

Klik rechts op deze computer en kies voor beheren. Via schijfbeheer kun je dan schijfletters veranderen

nog een blonde vraag, als ik die M weer verander in een J, kan ik hem dan net weer zo gebruiken als voor die stroomuitval? M.a.w., ik sluis bestanden rechtstreeks door naar J, kan dat dan weer als vanouds? Sorry dat ik zo doordram maar ik ben een echte leek zoals je wel zult snappen.

ik heb geprobeerd om de M te veranderen in de J maar dat kan niet, van A t/m L kun je niet invoeren, wel van M t/m Z

Ik snap er niets van, ik heb 2 externe harde schijven maar als ik kijk bij deze computer dan staan er 4 dvd/cd spelers en dat begrijp ik niet, ik heb alleen een brander en een speler en 3 externe harde schijven waarvan er één speciaal voor foto's is, één is van mijn man die ik ooit een keer heb aangesloten omdat ik een nieuwe pc kreeg en dus veel over heb gezet op die schijf en één, de J dus, die ik dagelijks gebruik.

Er staat: stations met verwisselbare schijven: DVD ram E, DVD station F, Compact flash drive G, Combo drive H, sm of xD media drive I, cd rom station J, DVD station K, verwisselbare schijf L.
Stions op lokale vaste schijven: Boot C, recover D en Lacie M. Deze Lacie M is dus wat eerst verwisselbare schijf J was.

Wat ik dan meestal doe ,is de ander geen schijf letter toekennen,behalve je C schijf.
En dan erna weer indelen wat Schijf letters betreft.

dat viel reuze mee, het bleek dat ik ook een virtuele dvd speler had, die heb ik verwijderd en wat ik verder heb gedaan weet ik niet eens meer, in ieder geval kon ik mijn schijf weer gebruiken en daar gaat het om. Nogmaals mijn dank voor je support, heel erg handig zo'n help mij forum ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan