Probleem na vervangen hd in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

overspray

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2006
Ik heb een probleem met mijn toshiba laptop a30 satelite P4.
Ik heb geen werkende dvd drive.
En de HD werkte niet meer en is vervangen door een 120GB i.p.v. de 40 GB.
Nu had ik een ghost backup liggen dus ik via mijn andere pc de ghost op de 120GB geplaatst en vervolgens deze in de laptop geinstalleerd.

Nu krijg ik bij opstart de melding:
PXE-E61 media test failer check cable.
PXE- M0F EXITING PXE ROM
INVALID PARTITION TABLE

Als ik de oude HD er in zit krijg ik deze melding niet.
Alleen dan heb ik een diskfailere.
Nu heb ik wat op het net gekeken en ben er achter gekomen dat veel mensen dit met diverese merken laptops hebben na het vervangen van de HD.
Het heeft niets te maken met de cable of iets dergelijks.
Maar eerder dat na alle opties die via een netwerk of iets dergelijks wil opstarten.

Wat nu lijkt is dat ik opnieuw vanaf de fabrieksdvd de image terug moet zetten.
Dit zou ik dan doen via opstarten en dan C ingedrukt houden en ja dan verschijnt er een installatie-scherm. Alleen ik heb een defecte dvddrive dus ik kan op die manier niet instaleren. Ik ben verbaasd als dit de enige manier is om een OS op een laptop te installeren want wat als er iets gebeurd met de fabrieks dvd die erbij geleverd is.
Of erger wat als je dvd drive niet werkt zoals het bij mij het geval is.

Ik geen werkende dvddrive dus kan ik zo al helemaal niet installeren.
Ik heb al geprobeerd of er een usb support is bij opstarten maar dat is niet het geval.
Bij mijn weten kan de satelite a30 dus alleen opstarten vanuit dvddrive of de hd.

Ik ben verbaasd dat mijn ghostbackup niet werkt op de nieuwe HD.
Het zou dan toch net zo moeten zijn als daarvoor aleen dan met een grotere HD.
Zou het te maken kunnen hebben met de volumenaam of iets dergelijks?
Als iemand mij wat meer informatie kan geven over hoe het zit met laptops dan zou ik zeer dankbaar zijn want met desktops heb ik genoeg ervaring maar met lapops schijnt het een ander verhaal te zijn en kan je niet zo gemakkelijk controle krijgen over de pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan