probleem na vervangen koeling

• Onderwerp starter Onderwerp starter xter
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Hallo, ik ben niet helemaal nieuw op helpmij, maar mijn oude account was blijkbaar vervallen na een lange periode van inactiviteit. Desalniettemin heb ik jullie hulp nodig wegens onderstaand probleem:

Ik heb de koeler voor mijn processor (AMD Duron 2400, socket A) vervangen. Het demonteren van de oude koeling ging niet helemaal vlekkeloos, ik moest redelijk wat kracht zetten om het haakje lost te krijgen en ben 1 keer zelfs uitgestoken waarna mn schroevendraaier het moederbord raakte.
Na het monteren van de nieuwe koeling start m'n pc niet meer op (krijg geen beeld). Ik moet hierbij opmerken dat de nieuwe koeling een enigzins afwijkend formaat heeft, er blijft zeg maar een halve centimeter van de ijzeren plaat waarop de processor ligt onbedekt, terwijl die aan de zijkanten een beetje uitsteekt. Maar ik betwijfel of dit echt uitmaakt aangezien die op z'n minst zou moeten opstarten.

Graag jullie mening, bij voorbaat dank.

Ik moet hierbij opmerken dat de nieuwe koeling een enigzins afwijkend formaat heeft, er blijft zeg maar een halve centimeter van de ijzeren plaat waarop de processor ligt onbedekt, terwijl die aan de zijkanten een beetje uitsteekt. Maar ik betwijfel of dit echt uitmaakt aangezien die op z'n minst zou moeten opstarten.

Voor je koeling is dit niet bepaald gunstig te noemen maar echt kwaad kan het niet.
Je hebt neem ik aan wel koelpasta gebruikt, toch?

Wat betreft het opstarten: dit mag daar niet mee te maken hebben.

Zie je een beschadiging op het moederbord?
Is de CPU uit zijn socket geweest, zoja, zit deze weer goed?
Geen beeld zeg je, gaat de PC wel aan? (maw: fans draaien, hdd pruttelt)
Zitten alle kabels / kaarten nog wel goed aangesloten?

Bedankt voor de reply,
1. Nee, voor zover ik kan zien geen beschadiging.
2.. Ja, koelpasta zat standaard onder de koeling. Ik ben wel zo onhandig geweest de koeling uit z'n verpakking op tafel te zetten waardoor er een beetje pasta is achtergebleven. Er leek nog wel voldoende onder te zitten..

3. Nee, CPU is er niet uitgeweest.
4. Pc gaat inderdaad aan, fans draaien wel, hdd lijkt echter niet aan te slaan (moet ik zo even controleren).
Verder nergens aangezeten, alles zit op z'n plaats.

Gr,

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan