Probleem na volledige herinstallatie PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bammer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Beste lezers,

Ben eergisteren begonnen met het formateren en opnieuw installeren van mijn PC. De reden hiertoe was heel veel rotzooi (wist niet eens meer wat ik wel en niet meer kon verwijderen) en een niet te verwijderen "Trojan Horse". Telkens als ik hem had verwijderd, kwam hij weer terug (bij temponary internet file mappen).

In ieder geval. Op de betreffende PC Windows XP geïnstalleerd, en al mijn programma's die ik nodig had. Alles verliep goed en vlekkenloos! Tot ik p een gegeven moment bij het netwerken aankwam. Een netwerk gemaakt tussen 2 computers, en ook dit verliep helemaal vloeiend.
Toen ging ik Auto-CAD installeren die op de andere PC (PC2) stond. Dus via het netwerk Auto-CAD geïnstalleerd. En halverwege de installatie startte de PC (PC1) zich uit zichzelf opnieuw op. Ik dacht, "Zal wel iets met Auto-CAD te maken hebben". Ik Auto-CAD weer opnieuw geïnstalleerd, en dat verliep weer vlekkenloos. Toen ging ik wat bestandjes van PC2 naar PC1 overzetten (via PC1, dus over het netwerk) en deed de computer (PC1) weer precies hetzelfde. Opnieuw opstarten. Toen had ik al zoiets van hier klopt iets niet.
Vervolgens weer geprobeerd iets via het netwerk te verzenden, viel de computer (PC1) wéér uit!

Voor de duidelijkheid. PC1 is de opnieuw geïnstalleerde computer, en PC2 is mijn andere computer. Alles ging goed tot het aan kwam op bestanden verzenden via het netwerk...

Ik heb de computer 1 uurtje uit gezet, en ging kijken of hij zich ook opstartte als ik niet op het netwerk bezig was. En nee hoor, 5 uur lang vlekkenloos kunnen werken op de computer (PC1) tót ik weer met het netwerk ging werken.

Het ligt dus volgens mij duidelijk aan het netwerk. Maar ik zou bijgod niet weten wat! Kunnen jullie mij misschien helpen met dit probleem op te lossen? Wan het is behoorlijk irritant :(.
Zou dit misschien aan de volgende dingen kunnen liggen?:
- Het moederbord?
- De Ethernet kaart?
- Het netwerk (misschien moet ik het netwerk opnieuw instellen?)

Met vriendelijke groeten,
Caspar

P.s. @ Admins/Crew: Als dit topic in de verkeerde catagorie staat, verplaats het dan even. Excuses voor het ongemak dan, maar ik wist niet zo goed waar ik dit vraag in moest stellen.

Hoi !

Tja, vele mogelijkheden:

Heb je alle MOBO-drivers geinstalleerd na de XP-installatie ?

Klik op PC 1 es rechts op Deze Computer - Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen.

Haal dan het vinkje weg voor onder systeemfouten bij: De computer automatisch opnieuw opstarten.

Nu krijg je bij een fout een blauw scherm.

Plaats een screenshot daarvan even hier, dan kunnen we wat gerichter reageren.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, vele mogelijkheden:

Heb je alle MOBO-drivers geinstalleerd na de XP-installatie ?

Klik op PC 1 es rechts op Deze Computer - Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen.

Haal dan het vinkje weg voor onder systeemfouten bij: De computer automatisch opnieuw opstarten.

Nu krijg je bij een fout een blauw scherm.

Plaats een screenshot daarvan even hier, dan kunnen we wat gerichter reageren.

Greetz,

Harry.

Sorry, maar MOBO-drivers :o ? Waar dienen die voor / waar kan ik die vinden/downloaden? Nooit van gehoord...

En ik heb het vinkje weg gehaald onder systeemfouten bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Toen weer geprobeerd en hij startte weer uit zichzelf opnieuw op...

Waar je ook naar zou kunnen kijken is of energiebeheer geen roet in het eten gooit.

Start -> Uitvoeren -> powercfg.cpl
Kijk na of daar ergens staat dat je pc na x minuten van geen activiteit in slaapstand of stand-by gaat.

Daarnaast is er nog de ietwat vreemd optie dat Windows de netwerkkaart kan uitschakelen 'om energie te besparen':
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik op je netwerkkaart in de sectie Netwerkadapters
Klik op tabblad Energiebeheer, en haal daar het vinkje weg bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Hopelijk helpt je dit wat, anders terug naar de standaard-tests m.b.t. fout functioneren van XP:
- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Fouten en Waarschuwingen)
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (Apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)

Ook kun je nakijken of je niet een geplande taak hebt die je systeem na x periode afsluit:
Start -> Uitvoeren -> Tasks

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Waar je ook naar zou kunnen kijken is of energiebeheer geen roet in het eten gooit.

Start -> Uitvoeren -> powercfg.cpl
Kijk na of daar ergens staat dat je pc na x minuten van geen activiteit in slaapstand of stand-by gaat.

Daarnaast is er nog de ietwat vreemd optie dat Windows de netwerkkaart kan uitschakelen 'om energie te besparen':
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik op je netwerkkaart in de sectie Netwerkadapters
Klik op tabblad Energiebeheer, en haal daar het vinkje weg bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Hopelijk helpt je dit wat, anders terug naar de standaard-tests m.b.t. fout functioneren van XP:
- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Fouten en Waarschuwingen)
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (Apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)

Ook kun je nakijken of je niet een geplande taak hebt die je systeem na x periode afsluit:
Start -> Uitvoeren -> Tasks

Succes,

Tijs.

Het energiebeheer heeft zo te zien verder geen invloed op mijn probleem... En MSinfo32.exe werkt niet:confused:
Voor de rest heb ik alles geprobeerd, maar er lijkt niets te verwijzen naar mijn probleem :(

Oja, bij mijn netwerkkaart vind ik geen tabblad "Energiebeheer"...

Laatst bewerkt:
Welkom bij Helmpij.nl

Ik verplaats de vraag naar een geschiktere sektie. Eventuele antwoorden via mail bevatten een link naar de nieuwe plaats.

Sorry, maar MOBO-drivers :o ? Waar dienen die voor / waar kan ik die vinden/downloaden? Nooit van gehoord...

MOBO is een vaakgebruikte afkorting voor Moederbord.

Ze dienen ervoor om alles wat op je moederbord zit goed aan te sturen, deze bevinden zich op de cd die bij het moederbord werd geleverd. Ook kun je aan de hand van het typenummer de laatste drivers downloaden via de site van de fabrikant (gaat mijn voorkeur naar uit, zo heb je de laatste drivers geinstalleerd)

Het energiebeheer heeft zo te zien verder geen invloed op mijn probleem... En MSinfo32.exe werkt niet:confused:
Voor de rest heb ik alles geprobeerd, maar er lijkt niets te verwijzen naar mijn probleem :(

Oja, bij mijn netwerkkaart vind ik geen tabblad "Energiebeheer"...

Wat betreft Energiebeheer: Als je een USB-netwerkkaart gebruikt moet je dat Energiebeheertabje vinden bij je xxxHUB elementen in de sectie USB-controllers van Apparaatbeheer (Devmgmt.msc), en daar dat "De computer ... energie besparen" afzetten.

Mijn tips hebben allemaal op standaard Windows XP betrekking (kunnen zowel in XP Professional als in XP Home worden gebruikt).

Dus als je XP gebruikt, en die commando's (bijv. msinfo32.exe) werken niet, dan zijn er bestanden zoek op je systeem of er zijn andere problemen. Probeer het volgende m.b.t. je msinfo32.exe probleem (als je XP gebruikt), allemaal individueel plakken in het Start -> Uitvoeren vakje, en op Ok drukken:

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe urlmon.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe itss.dll
regsvr32.exe msxml3.dll
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe mshtml.DLL
regsvr32.exe SHDOCVW.dll
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe msimtf.dll
regsvr32.exe jscript.dll
regsvr32.exe mshtmled.dll
regsvr32.exe vbscript.dll
regsvr32.exe MFC42.DLL
regsvr32.exe msinfo.dll
regsvr32.exe MFC42u.DLL
regsvr32.exe msi.dll
regsvr32.exe OLEACC.dll
regsvr32.exe wbemprox.dll
regsvr32.exe wbemsvc.dll
regsvr32.exe fastprox.dll

Al deze genoemde bestanden moeten een positieve registratie teruggeven, de bestanden die dat niet doen zijn corrupt of ontbrekend.

Succes,

Tijs.

msinfo32 doet het niet?
gebuikt dan AIDA32 gratis software geeft meer overzichtover de pc

http://www.freedownloads.nl/aida32.htm

Start -> Uitvoeren vakje, en op Ok drukken:

Gebruik een register context menu opdrachtregel, kopieër onderstaande in notepad, opslaan als "alle bestanden", als register.reg, dubbelklik dat bestand, kun je met rechtermuisklik, het bestand registreren, ook al die bestanden selecteren, en dan registreren, wil ook.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

; ActiveX DLLs

[HKEY_CLASSES_ROOT\.dll]
@="dllfile"

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell\regdll]
@="Register ActiveX DLL"

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell\regdll\command]
@="regsvr32.exe \"%L\""

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell\unregdll]
@="Unregister ActiveX DLL"

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell\unregdll\command]
@="regsvr32.exe /u \"%L\""

; ActiveX Controls

[HKEY_CLASSES_ROOT\.ocx]
@="ocxfile"

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile\shell\regocx]
@="Register OCX Control"

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile\shell\regocx\command]
@="regsvr32.exe \"%L\""

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile\shell\unregocx]
@="Unregister OCX Control"

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile\shell\unregocx\command]
@="regsvr32.exe /u \"%L\""

; ActiveX EXEs

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
@="exefile"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\regexe]
@="Register ActiveX EXE"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\regexe\command]
@="\"%L\" /regserver"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\unregexe]
@="Unregister Active EXE"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\unregexe\command]
@="\"%L\" /unregserver"

Het is opgelost. Ik heb de computer weer opnieuw geformatterd en geinstalleerd en het probleem is verholpen. De reden voor een herinstallatie was dat de computer niet helemaal goed in zijn "vel" zat, er waren meerdere problemen die nu allemaal zijn opgelost.

Bedankt voor jullie hulp iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan