Probleem navigatieformulier access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joyce1994

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Hallo,

ik ben voor een schoolproject bezig om een relatief simpele database te bouwen.
We hebbe allerlei zelfstandige formulieren gemaakt, die we in een navigatieformulier willen zetten.
Alle functies werken in de zelfstandige formulieren, maar zodra je deze formulieren opent in het navigatieformulier vraagt deze voor alles parameters op en doet dus niets het meer.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Je hebt de formulieren (althans: de functies in de formulieren) te snel gemaakt. Op het moment dat je een formulier opent, en daar een parameter van een ander formulier in zet, zal e.e.a. prima werken zolang de formulieren zelfstandig worden geopend. Echter, zet je de formulieren op een ander formulier, dan zijn het geen zelfstandige formulieren meer, maar subformulieren. Omdat de functieparameters niet automatisch worden aangepast, verwijs je nu in je criteria en formules naar formuliervelden die als zodanig niet meer bestaan. Een veld als Formulieren![test Form]![Partnummer] werkt niet meer als het formulier [Test form] op een ander formulier staat. Dan heet datzelfde veld: Formulieren![Hoofdformulier]![test Form].Form![Partnummer]. Access zal nu, als je een formulier opent, het oorspronkelijke veld dus niet meer herkennen, en het nu als parameterveld vragen. Invullen heeft niet zoveel zin.
Kortom: terug naar de tekentafel!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan