Probleem Netwerkdetectie PS3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lysis

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Berichten
6
Ik heb al enige tijd problemen met de netwerkdetectie. Ik heb een Playstation 3 en wil hier graag mijn media mee delen. Het probleem is dat de netwerkdetectie op aangepast staat en ik het maar niet op ingeschakeld krijg. Via Norman heb ik de instellingen gewijzigd en de firewall uitgezet, maar dit zorgde er niet voor dat de netwerkdetectie ingeschakeld kon worden. Ook heb ik bij media delen in Windows Media Player alles gewoon aangevinkt. Hier zie ik het apparaat niet staan en ook wanneer ik zoek met de Playstation krijg ik geen bericht op de laptop. Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden? Ik heb dit probleem eerder op een forum voor gamers gevraagd, maar daar kwam ik er niet uit. Alvast bedankt.
 
Welkom op Helpmij.:)

Schets even de situatie hoe alles aangesloten zit. Draadloos of bekabeld. Zelf gebruik ik PS3mediaserver om films naar de PS3 te streamen.
 
Dank u wel! De laptop heeft draadloos internet, net als de Playstation.
 
Hoi Lysis,

zoals Crash al aangeeft gebruik ik (net als hij) PS3 Media Server.
Ik wil je ook adviseren om een dergelijk programma te downloaden en te installeren. Wel is het zo dat als je films gaat streamen van de je pc naar de PS3 dat je dit het beste met een draadje kunt doen en niet wireless.

Succes
 
Mijn voorkeur gaat ook naar bedraad uit, zeker met HD streamen.
 
Is het met dat programma ook mogelijk muziek te delen? Nogmaals bedankt.
 
Met dit programma kun je vanaf jouw pc foto's, video's, muziek delen met jouw PS3. Hij kan alle formaten aan mocht je een fanatieke downloader zijn van films.
 
Het programma werkt prima en zonder problemen! Ik heb ook nog geen draad willen zoeken :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik had niks anders verwacht.
Mooi dat het zonder draad goed werkt (met HD films bij mij wordt hij niet vrolijk.)
 
Ik heb de laatste tijd alleen maar last van haperingen. Wat voor draad zou ik tussen de PS3 en laptop moeten gebruiken om dit op te lossen? Alvast bedankt.
 
Ik heb soort gelijk probleem maar bij mij is het niet opgelost door ps3 mediaserver te installeren.

Ik schets even mijn situatie.

Internetverbinding heb ik via BBox Type 1 modem/router van Belgacom.

De playstation 3 heeft draadloze verbinding met internet. De instellingen zijn ingesteld en bij verbinding testen geeft hij geslaagd aan. Ik kan ook webpagina's bekijken via mijn PS3.

Mijn pc is aangesloten met een kabel aan de BBox modem/router. Deze heeft ook internet. Op de pc heb ik een firewall geïnstalleerd van Norman. Ik heb ook al geprobeerd om de verbinding te maken als de firewall uitgeschakeld is, maar zonder resultaat.

Ik zou nu vooral muziek willen streamen van mijn pc naar PS3. Eerder ben ik al een tijd aan het zoeken geweest om dit via Windows Media Player 11 in orde te krijgen. Is tot nu toe niet gelukt. Ik heb info gevonden op het net, heb 'media delen met' aangevinkt, maar in het kader daarna zie ik geen toestellen staan. Ik heb ook al PS3 Media Server geïnstalleerd, maar hier wordt de PS3 ook niet gezien.

Bij PS3 is Mediaserver ingeschakeld. Als ik bij Muziek selecteer Mediaserver zoeken wordt er niets gevonden.

Iemand een idee ?
 
Ik heb soort gelijk probleem maar bij mij is het niet opgelost door ps3 mediaserver te installeren.

Ik schets even mijn situatie.

Internetverbinding heb ik via BBox Type 1 modem/router van Belgacom.

De playstation 3 heeft draadloze verbinding met internet. De instellingen zijn ingesteld en bij verbinding testen geeft hij geslaagd aan. Ik kan ook webpagina's bekijken via mijn PS3.

Mijn pc is aangesloten met een kabel aan de BBox modem/router. Deze heeft ook internet. Op de pc heb ik een firewall geïnstalleerd van Norman. Ik heb ook al geprobeerd om de verbinding te maken als de firewall uitgeschakeld is, maar zonder resultaat.

Ik zou nu vooral muziek willen streamen van mijn pc naar PS3. Eerder ben ik al een tijd aan het zoeken geweest om dit via Windows Media Player 11 in orde te krijgen. Is tot nu toe niet gelukt. Ik heb info gevonden op het net, heb 'media delen met' aangevinkt, maar in het kader daarna zie ik geen toestellen staan. Ik heb ook al PS3 Media Server geïnstalleerd, maar hier wordt de PS3 ook niet gezien.

Bij PS3 is Mediaserver ingeschakeld. Als ik bij Muziek selecteer Mediaserver zoeken wordt er niets gevonden.

Iemand een idee ?

Heb jij bij de PS3 mediaserver ook aangegeven welke mappen hij moet delen met de PS3?
Zo ja, staan daar wel muziekjes bij?

Hoor graag.

Trouwens, je kunt hiervoor beter een nieuw topic aanmaken met een verwijziging naar dit topic.
je breekt nu in op het topic van Lysis.

gr. Greg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan