probleem netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel112

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Sinds vanmorgen kan ik niet meer op het bekabeld internet. Wanneer ik bij internetverbindingen kijk zie ik dat mijn lan verbinding verdwenen is. Ook wanneer ik bij aparatenbeheer kijk staat mijn netwerkkaart er niet meer tussen. Het oranje lampje blijft wel branden op mijn netwerkaart. Zou het kunnen dat die kaart kappot is? Ik kan nog wel op het wireless netwerk met zo'n usb adapter.

Alvast bedankt,
michiel112

Hoi,

Gaat het om een laptop of een pc?
Staat de LAN-kaart nog wel aangegeven in het configuratiescherm?
Welke Windows-versie?

Het gaat om een pc met windows xp. En nee hij staat niet meer in het configuratiescherm.

Nog een vraagje vergeten:

Is het een netwerkaansluiting die 'ingebouwd' zit op het moederbord, of is het een aparte kaart.
Indien het laatste: zet de pc uit, open de kast en verwijder de netwerkkaart.
Zet de pc een keer aan en sluit deze af nadat windows is opgestart.
Herplaats nu de netwerkkaart weer.
Normaal gesproken detecteert Windows de netwerkkaart opnieuw.
Zo niet, dan is de kans inderdaad groot dat deze niet meer ok is.

Nee het is helaas een onboard dus ingebouwd. Is er een mogelijkheid om met zekerheid te zeggen dat hij kapot is. En wat welke netwerkaart kan ik dan best kopen om er in te steken (liefst voor draadloos ineens)? Of is zo'n usb adaptertje voordeliger dan een niewe netwerkkaart?

Nee het is helaas een onboard dus ingebouwd. Is er een mogelijkheid om met zekerheid te zeggen dat hij kapot is. En wat welke netwerkaart kan ik dan best kopen om er in te steken (liefst voor draadloos ineens)? Of is zo'n usb adaptertje voordeliger dan een niewe netwerkkaart?

Maar je hebt toch al een usb-netwerkadapter?

Ja inderdaad maar die is voor een andere pc bedoeld. Maar nu ben ik aan het twijfelen of ik er nog zo'n tweede bij zou kopen of een inbouwkaart zou kopen. Wat is beter/voordeliger? En is een draadloze kaart veel duder dan een voor een kabel?

Ja inderdaad maar die is voor een andere pc bedoeld. Maar nu ben ik aan het twijfelen of ik er nog zo'n tweede bij zou kopen of een inbouwkaart zou kopen. Wat is beter/voordeliger? En is een draadloze kaart veel duder dan een voor een kabel?

Ik leg nogal wat netwerkjes aan, zowel privé als voor bedrijfjes.
Bij 'vaste' werkplekken, in de regel pc's dus is mijn advies: bekabeld als het zonder veel moeite kan en anders draadloos.
Bekabeld is nog altijd sneller en uiteraard veiliger. Overigens hoeft dat laatste geen probleem te zijn bij draadloos, maar vraagt wel meer aandacht.

Een interne draadloze netwerkkaart is voordeliger. Er zijn ook 'goedkope' draadloze kaarten, zowel pci áls in de vorm van een usb-stick of -aansluiting, maar dat gaat veelal ten koste van kwaliteit en snelheid.
Ik weet niet waar je woont, dus moeilijk adviseren op welke 'winkelsite' je het best voor prijzen kunt kijken. Maar hier een voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Had mezelf net ook bedacht dat bekabeld misschien toch beter is. Ik had daarom zelf ook al wat gevonden. Omdat ik een dlink router heb (en daar zeer tevreden mee ben) heb ik naar netwerkaartjes van dlink gekeken. Ik kwam bij deze en deze uit. Is die eerste echt zoveel sneller? En ik zie nu ook wel dat het een stuk goedkoper kan op jouw voorbeeldje.

Alvast heel erg bedankt,
michiel112

.....Ik kwam bij deze en deze uit. Is die eerste echt zoveel sneller?

Die eerste is een z.g. T, ofwel TerraByte-kaart.
Is wel sneller, maar alleen als ook je router een terrabyte snelheid heeft op bekabelde aansluitingen.
Je kunt dus waarschijnlijk volstaan met de 'goedkopere'. Overigens maakt het merk voor pci-kaartjes niet echt zoveel uit.

Bedankt, ik heb net een 'gewoon' netwerkkaartje gekocht en internet werkt weer perfect. Het enige gekke is dat mijn oude internetkaart het ook weer is gaan doen nadat ik de driver voor mijn nieuwe netwerkkaart installeerde. Het lag dus waarschijnlijk toch aan de driver.

Heel erg bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan