Probleem netwerkprinter Met Windows 7 en XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter EnHa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EnHa

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2007
In mijn netwerk heb ik recent 1 pc met windows 7 erop. De overige pc's hebben nog Windows XP prof.

De Canon MP500 printer fungeert als netwerkprinter, en is bekabeld aangesloten op de pc met Win 7

In de oude situatie werkte dit goed, alle pc's printte vanaf hun eigen plek rechtstreeks met de netwerkprinter.

De XP-pc's, zien bij het aanmaken van de "nieuwe"' netwerkprinter deze terug, maar krijgen de melding:

De server voor de Canon Inktjet MP500 Series beschikt niet over het juiste printerstuurprogramma. Klik op OK als u het juiste stuurprogramma wilt opzoeken.Klik anders op Annuleren en neem contact op met de netwerkbeheerder of leverancier op en vraag naar het juiste stuurprogramma.

Bij OK gaat hij kennelijk zoeken naar een *.INF bestand.

Ik heb al op de Canon site de juiste software gedownload; de originele CD-software was nog niet Win 7 gereed.

Wie weet de oplossng zodat de XP pc's ook weer gebruik van de netwerkprinter kunnen maken?

BvD
EnHa

Klik in Devices and Printers met de rechtermuis op de printer en kies: Printer eigenschappen. Klik daar op het tabblad Delen. Onderin heb je een button om extra drivers op te geven die door andere PC's gebruikt kunnen worden.

Klik in Devices and Printers met de rechtermuis op de printer en kies: Printer eigenschappen. Klik daar op het tabblad Delen. Onderin heb je een button om extra drivers op te geven die door andere PC's gebruikt kunnen worden.

Kun je me iets verder helpen ?
Ik doe het volgende op de Win 7 pc met netwerkprinter: eigenschappen- delen -extra stuurprogramma's
Dan verschijnen drie opties:

- Itanium geinstalleerd Nee
- x64 geinstalleerd Ja
- x86 geinstalleerd Nee

Ik vermoed dat ik bij de laatste optie de programma's moet toevoegen.
De x86 zet ik op J, waarna het kopje aangeeft dat er nieuwe stuurprogramma's voor de x86-processor geinstalleerd gaan worden.
Hij vraagt dan naar het pad.

Als ik verwijs naar de map waar de recent gedoawnloade Win 7 driver-update staat, treft hij 2 bestanden aan:
MP500pr.inf en MP500sc.inf (print en scan driver)
Vervolgens krijg ik de melding:
De opgegeven locatie bevat niet het stuurprogramma de voor de aangevraagde processor architectuur

Wat doe ik fout/waar gaat het fout?
Moet ik iets anders downloaden?

Laatst bewerkt:
Je moet daar wel de drivers voor XP (32 bits) voor hebben en die selecteren.

Je moet daar wel de drivers voor XP (32 bits) voor hebben en die selecteren.

Op de PC waren meerdere Canon mappen aanwezig met drivers, software etc.
Ik heb eerst alles verwijderd.

Aansluitend heb ik eerst de drivers voor XP en daarna drivers Win 7 gedownload van de Canon site.

Bij un-zippen kwam de melding dat er oudere drivers waren en die zijn verwijderd (zullen de XP zijn geweest).

De andere pc's kunnen nu in ieder geval weer printen.

Ik vermoed dus dat de oplossing is: de meest recente driver voor Win 7
Met de extra stuurprogramma's is nl niets veranderd.

Bedankt voor het meedenken

Het is niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn vraag.
Dit topic is al een poos oud en deze laten we ook met rust.

Om die reden gaat er een slot op. Uiteraard kun je een nieuwe vraag openen met je probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan