Probleem om Eminent EM4450 naar fabrieks instellingen te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LNT

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2014
Berichten
9
Ik vroeg me af of iemand kan helpen om Eminent EM4450 router werkende te krijgen. Alles gaat goed totdat ik de paswoord moet invullen via internet. Dit zou admin moeten zijn or internet of eminent, maar niet lukt. Ook als ik reset meer dan 10 sec in druk gaat het (denk ik dan) niet terug naar fabrieksinstellingen want ik kom er nog steeds niet door heen. Ik heb zelfs computer opnieuw opgestart, maar niets lijkt te helpen... Alvast hartelijk dank!
 
Doe het volgende:
a. Haal alle netwerkkabels van de router af.
b. Reset de router naar fabriekswaarden.
c. Sluit een pc of laptop bedraad aan via een van de 4 LAN aansluitingen van de router. [Laat de WAN aansluiting nog steeds leeg (zie a.).]
d. Log in op de router. Kijk of dat lukt.

Tijs.
 
Dank je wel! Maar moet ik dus internet kabel rechtstreeks naar mijn computer doen? Want anders heb ik geen internet. Maar dan kan ik de WiFi niet ook aan computer hangen want ik heb maar een aansluiting. Ik had dus internet ontvanger gekoppeld aan eminent WiFi router via wlan, dan via poort 1 naar mijn computer.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik niet het woord Internet kabel maar netwerkkabel:
Ik schrijf namelijk duidelijk dat je niet de ene WAN/Internet aansluiting van de router bedraad moet verbinden met je pc/laptop maar een van de 4 LAN aansluitingen van de router...

Begrijp ik trouwens goed uit je startposting dat je wel het inlogscherm krijgt van de router maar daar niet weet welke gebruikersnaam + wachtwoord daar gelden?

Tijs.
 
Klopt! Ik kom tot inlog scherm maar kom niet verder. En blijkbaar lukt het me niet om de WiFi router te resetten want ik zie nog steeds de oude naam van de router via m'n telefoon.
 
Je moet méér doen om hem te resetten naar fabriekswaarden.
Uit dezelfde handleiding:
V: Hoe reset ik de EM4450?
A: Je reset de EM4450 door eerst de stroomstekker van de router te halen. Dan druk
je een paperclip op de resetknop. Doe dan de stroomstekker weer in de EM4450, blijf
intussen met de paperclip het resetknopje indrukken.
Op de router gaat het ledje ‘Sys’
branden. Wacht totdat deze weer gaat knipperen, haal de paperclip van de resetknop.
De EM4450 is nu gereset, en staat weer op fabrieksinstellingen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu kabel van mijn computer naar WiFi router in poort 1. Geprobeerd http://192.168.1.1. Komt weer op inlog scherm, admin as login gedaan en verschillende paswoorden geprobeerd, admin, internet en eminent. Kom nog steeds niet verder. (Had dus op reset knop 10sec gedrukt toen alle kabels er uitwaren behalve stroom)
 
Het werkt!!! Heel erg bedankt! Ik had ergens gelezen dat je dat knopje 10sec moest indrukken dus dat geprobeerd. :)
 
Dan kun je daarna de WAN/Internet aansluiting doorverbinden met de modem/routermodem van de provider.

Tijs.
 
WiFi werkt nu en we kunnen inloggen via mobiel. Maar helaas doet het internet het niet meer, niet op computer als via WiFi. Komt dat omdat ik de wlan er al ingestopt had voordat ik naar http://192 etc was gegaan?
 
In handleiding staat dat ik email adres van caiway moet invullen bij wan, maar kan ik ook op dynamic ip houden?
 
Probleem is dat ik geen netwerk verbinding meer heb.
 
Doorgaans krijgt je router automatisch een ip adres van de provider.

Kijk in de handleiding over mac adres klonen in je router, stel dat in, haal de router van de stroom, verbind de WAN/Internet aansluiting met de modem van de provider, doe de stroom er dan weer aan.

Kijk of na volledig opstarten van de router er weer internet op mogelijk is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan