• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem omzetting naar CVS bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed7

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Ik heb een file maar daarin een helebool nummers.

Dit is er één van:
801001101101.1002

Ik moet de xls file omzetten naar een cvs file om deze te kunnen inlezen in een ander programma. Wanneer ik dit doe wordt het nummer volledig veranderd naar:
8.010.011.011.011.000

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? De mogelijkheid moet ook blijven bestaan om te controleren of alle nummers wel uniek zijn.

Groeten

Ik denk dat je bij de import beter moet aangeven wat de gegevens voorstellen (tekst, waardes etc.), en er natuurlijk ook voor zorgen dat een "." als scheidingsteken voor cijfers achter de komma wordt geïnterpreteerd, dus niet als scheidingsteken voor duizendtallen (wat blijkbaar nu het geval is).

Verder weet ik niets van je setup, dus hopelijk kom je er hiermee uit.

Tijs.

Dit is het xls bestand, bij het opslaan naar cvs zouden deze nummers gelijk moeten blijven.

Bijlagen

Ik denk dat er maar 1 mogelijkheid is die ik zie: Al deze getallen mmzetten naar tekst-velden door per stuk F2 te doen, en een ' voor de invoer te typen, dan opslaan als .csv, weer inlezen, velden weer een aangepast format gevenen weer omzetten naar getallen (met het aangepaste formaat: #########"."####) en dan het '-teken weer weg te halen bij de cellen zodat het weer 'getallen' worden.

Het lijkt mij dat hier nog commentaar op volgt van Excel-cracks, wacht dat dus in ieder geval even af.

Tijs.

Je kunt natuurlijk alvast een poging doen met mijn suggestie.

Tijs.

In totaal zijn het er meer dan duizend, dus tamelijk veel werk om ze allebei manueel aan te passen.

Maar waar blijven ze :rolleyes:

Ik heb gisteren al een poging gedaan , bij mij liep het zelf al fout toen ik dit deed ik typte
801001101101.1002 kopieerde dit in een andere cel en kreeg dit 8.010.011.011.011.000
wat uiteindelijk ook U probleem is in het cvs bestand , nadien heb ik er geen aandecht meer aan gegeven . Ik probeer straks mee te denken zoeken eventueel door een ' voor de cijferwaarde te plaatsen dit kan heel vlug ( vervangen .... door '.....) en zien of er iets uit de bus komt eventueel de waarde vermenigvuldigen met * 1 de opmaak aanpassen en kijken wat er uit de bus komt .

Bedoel je het zo?
In bijgevoegd bestand staan de getallen zonder . in de C-kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hiermee moet het lukken

Code:
Sub csvtst()
  ActiveWorkbook.Sheets(1).[A2:A10].Copy
  With GetObject(, "Word.application").documents.Add
    .paragraphs.first.Range.PasteSpecial , , , , 2
    .SaveAs "E:\nummer.csv", 4
    .Close 0
  End With
End Sub

of nog iets compacter:
Code:
Sub csvtst1()
  Open "E:\nummers10.csv" For Output As #1
    Write #1, Join(WorksheetFunction.Transpose([A1:A10]), vbCr)
  Close #1
End Sub

Laatst bewerkt:
Ben een leek op vlak van VB ;).

Dit gewoon invoegen in het cvs bestand of het xls ?

Hopelijk werkt dit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan