probleem opstarten computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pccracker

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
beste mensen,

ik heb mijn ULI Sata drivers verwijderd van mijn PC. nu start mijn computer niet meer op en herstart hij zodra het windowsvlaggetje in beeld komt.

ik heb vervolgens de CD van mijn moederbord in de computer gedaan, en geprobeerd een diskette te maken. nu blijkt dat de diskette drive geen diskettes meer leest. ik heb toen op een andere computer een diskette gemaakt, de computer opgestart met de WinXP cd en na een tijdje F6 ingedrukt om de diskettegegevens in te lezen. je raad het al, er gebeurt niks omdat (waarschijnlijk) de diskette drive kapot is.

nu ben ik al zover dat ik zoiets heb van, laat alles maar ik ga de computer wel gewoon formatteren en windows opnieuw installeren. Dus weer vanaf de WinXP cd geboot, en aangegeven dat ik XP wil installeren. er volgt dan een scherm waar ik aan moet geven op welke partitie XP geinstalleerd moet worden. in dit scherm wordt geen enkele partitie aangegeven, en als ik gewoon ENTER intoets krijg ik het blauwe scherm over een fout blabla.

nu weet ik niet meer wat ik moet doen om de computer weer aan de gang te krijgen! heeft iemand hier daar misschien een suggestie voor??

alvast bedankt
Anton

Je hebt drivers verwijderd, maar die zal je dan toch wel ergens op een CD rom hebben staan, dus ik zou ze gewoon weer even installeren.

zo te zien gebruik jij sata drives je zal hier toch een diskette voor moeten aan maken.
je kan dat doen bij een vriend als bijde pcs het niet gaat.
als je een usb stick heb kan het ook je dien wel dan die drivers uit te paken en kopieer ze,
naar de stick bij usb stick kan je niet met singel klik op het diskette icon iets uit richten.
vandaar extracteren en dan op de stick zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan