Probleem opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limbodfl

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Mensen, wie heeft de oplossing.?

Hetvolgende is aan de hand.

een vriend vroeg mij te helpen, zijn pc startte niet meer op. Om een helpende hand toe te steken dacht ik dat zijn harde schijf stuk was. (IDE).

Ik denk ff proberen in mijn eigen (2e) PC. Op deze PC heb ik XP geinstalleerd (vraag me niet waarom) als f: station. Dus ff loskoppelen (platte IDE kabels losgekoppeld) van deze schijf en de "kapotte" proberen. Deze aangesloten en wat blijkt: hij start gewoon op.

Dus weer mijn eigen harddrive weer aangesloten en toen kreeg ik de melding "non system disk bootfailure xp"of zoiets. De DVD en DC R/W wordt ook niet gezien.

Ik heb alles geprobeerd:
- alle kabels losgemaakt en weer vastgezet
- bootsequence aangepast (in de BIOS kan ik vanalles kiezen van CDROM tot HDD-0,1,2,3 enz).

Zelfs de floppy, waar ik een zgn bootdisk heb geprobeerd pakt ie niet..

Ik weet het nu niet meer, please help me....

Als jullie meer info nodig hebben dan laat het me weten....

Helaas

Ook jij bent in de kuil van XP gevallen.

Xp is als de dood dat jij een andere PC van XP wilt voorzien door met schijven te schuiven. Dus heeft Bill allerlei grapjes bedacht om het wisselen van schijf onmogelijk te maken.

Heeft jou schijf tijdens je experiment aan de PC gehangen terwijl de schijf van je maatje er ook aan hing ? Dan zul je het kunnen schudden volgens mij.

Alleen een nieuwe installatie kan dan nog uitkomst brengen.

Weet je ook hoe het komt dat XP op F staat, dat zou kunnen helpen. En geeft even op hoe je schijf in partities is verdeeld en hoeveel harde schijven er in je PC nr.2 zitten.

Eric.

P.S. Volgende keer IDE testen met seatools.

Laatst bewerkt:
Als ik me goed kan herinneren dacht ik niet. Ik heb de dvd losgekoppeld en aan de "nieuwe" schijf gehangen dus de oude f: schijf (waar dus mijn eigen XP opstaat) heb ik losgekoppeld.
(ik weet het eigenlijk niet zeker, maar laten we uitgaan van niet).

Ik heb ooit installatie gedaan terwijl er nog data opstond op C: dus er toen maar F van gemaakt.

Schijfindeling
A: floppy
c: DVDROM
d:CDRW
E: sec partitie
F: hoofd partitie
(E en F natuurlijk 1 schijf )

Hoe komt het dat ik mijn CDrW en DVD niet meer zie in de BIOS?
Ik hoop dat je voldoende info hebt..
Alvast bedankt

Bios

Ja dat is gek, een schijf hoort niet je bios te mollen.

Probeer eens een bios reset. Jumper even zoeken, stroomkabel (220 V) los trekken. Mag ook bij het stopcontact. Jumper verzetten, 20 seconden wachten, jumper weer terug zetten. Stroom er weer op en opstarten.

Eric.

OK, ik zal dit morgen even proberen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Thx again, je hoort van me..

tot morgen

Als je jumpers (het master slave verhaal) niet goed staan, kan het ook gebeuren dat hij ze niet herkent.

Op elke IDE kabel moet er dus de een master en de ander slave zijn.

En je hebt maar 1 HDD dus boot van HDD 0

Eric.

Yep... probleem opgelost. Ik heb gewoon de batterij van het moederboard gehaald en 1 minuutje gewacht.
Weer erin gezet en ... voila.... Hij startte gewoon op zoals het hoort!!

Mijn dank is groot voor dit advies.

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Het werkt wel

Leer toch maar eens om het goed te doen.

De battery is er gevoeling van onze huidsmeer, kan er door uitvallen.

Dus niet meer zo doen, als het leven van je batterij je lief is.

Dat jumpertje is echt niet moeilijk te vinden hoor.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan